החלטת המינהל: 3-6 מיליארד ש' מימון לפינוי מחנות צה"ל

מועצת מקרקעי ישראל החליטה גם להעביר למשרד להגנת הסביבה סך 360 מיליון שקל על פני 9 שנים למיגון המצוק שלחופי הים התיכון מפני התמוטטות‏

המינהל יעביר למשרד הביטחון 3 מיליארד שקל כקדם מימון לפינוי מחנות צה"ל, שיועתקו לנגב. כך החליטה מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה היום.

בישיבה הוחלט שבמידה שיתקבלו תקבולים של יותר מ-3 מיליארד שקל משיווק הקרקע של המחנות שפונו, המינהל יעביר למשרד הביטחון עד 6 מיליארד שקל. אולם אם סך התקבולים משיווק הקרקע יעלו על 6 מיליארד שקל, תועבר 66% מיתרת התקבולים למשרד האוצר ו-34% מיתרת התקבולים למשרד הביטחון.

בנוסף הוחלט שמועצת מקרקעי ישראל תקים צוות היגוי לקידום התכנון של פינוי המחנות, בראשות מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, שבה יהיו חברים נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים. כן הוחלט שהמינהל יתקצב סכום ייעודי לקידום התכנון של המחנות שיפונו ולמעקב ובקרה.

לפי החלטת הממשלה, שטח מחנה קסטינה, שאיננו מאוייש, יוחזר למינהל עד ה-1 ביולי 2011. המחנות שיפונו עד 31 בדצמבר 2014 ושטחיהם יוחזרו למינהל הם מחנה השלישות בר"ג, מחנה קרן הקריה, מחנה תל חיים (הגבעה), מחנה דולפין ברמת אביב, מחנה תל ברוך, מחנה שירותי האחזקה בבית דגן ומחנה הדלקים באשדוד. המחנות שיפונו עד דצמבר 2019 הם מחנה שדה דב, כל מחנה סירקין, כל אגד מחנה גלילות, כל מחנה תל השומר, כל מחנה צריפין ומחנה הדלקים בנשר.

מיגון המצוק

המועצה החליטה היום שהמינהל יעביר למשרד להגנת הסביבה סכום של 360 מיליון שקל בפריסה על פני תשע שנים, לביצוע מטלות להגנת המצוק שלאורך חופי הים התיכון מפני התמוטטות.

המועצה החליטה לאמץ מסמך מדיניות שממליץ על הקמת מערכת הגנה למניעת התמוטטות המצוק באזורים בנויים ובנקיטת אמצעי הגנה על שלום הציבור, כגון שילוט וגידור באזורים אחרים. לפי החלטה של צוות היגוי בינמשרדי בנושא ההתמודדות עם תהליך התמוטטות המצוק הוחלט להגן על כ-13 ק"מ של המצוק ולא להתערב במאזן הטבעי בכ-30 הק"מ הנותרים.

‏ ‏