פשרה בין "עובדה" ונצ"מ יורם לוי בעניין תחקיר האחים פריניאן

במסגרת הפשרה, "עובדה" איפשרה ללוי להתראיין שוב לתוכנית, שם הביא בשנית את גירסתו

ניצב משנה יורם לוי הגיע להסכם פשרה עם מערכת התוכנית "עובדה" של אילנה דיין, זאת 4 שנים לאחר שהגיש תביעת דיבה בעקבות תחקיר על פרשת האחים פריניאן והשוטר צחי בן-אור.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת הפשרה, מערכת "עובדה" איפשרה ללוי להתראיין פעם נוספת לתוכנית, שם הביא בשנית את גירסתו. הראיון העיתונאי ניתן במהלך חול המועד.

כמו כן, "עובדה" לא תשלם ללוי פיצוי, אולם תכסה את הוצאות הליך הגישור שלו. על-פי ההערכה, מדובר בעשרות אלפי שקלים.

בשבועות האחרונים הוגשה לבית המשפט בקשת הצדדים למחוק את התביעה, לאור הגעה להסכמות במסגרת הסכם גישור אותו ניהל עו"ד עמוס גבריאלי.

ראשיתה של הפרשה בפברואר 2005, אז התפרסם בתוכנית "עובדה" בערוץ 2 תחקיר הקושר את לוי למשפחת הפשע פריניאן. במסגרת התחקיר אומר אחד המרואיינים, אחיו של צחי בן-אור, כי לוי קיבל מעטפות כסף מהאחים פריניאן - עובדה אותה דחה לוי מכל וכל ולא הופרכה או הוכחה.

בחקירה שערכה פרקליטות המדינה נגד לוי במהלך אותה שנה הוא נוקה מאשמה, אולם נקבע כי הוא נפגש עם האחים פריניאן בניגוד לתקנות.

בתוכנית אליה הוזמן לוי אמרה דיין בפתיחת דבריה, כמתחייב בגישור: "יורם לוי חלק על חלק מממצאי התחקיר ששידרנו בזמנו, הוא גם הגיש תביעה, ובמסגרת הליכי הגישור חשבנו שנכון לתת לו את הבמה הזאת. בהקשר זה אנחנו מבהירים כי לאחר חקירת מח"ש ובדיקות ממושכות שנעשו, נמצא כי לוי לא נטל כספים לכיסו או כי היה מעורב באופן כלשהו בקבלת שוחד. הואיל והשתמע אחרת בכתבה ששודרה בעניין הזה, ראוי שהדברים יובהרו כפי שנעשה היום. יחד עם זאת, בכל הקשור לפרטים האחרים שאינם נוגעים לניצב-משנה לוי בעניין זה - אנחנו עומדים מאחורי התחקיר שפירסמנו כאן".

עורך דינו של לוי, בעז בן-צור, סירב להגיב לדברים. במערכת "עובדה" אישרו את הפרטים.