קרן השתלמות גדולה העבירה 1.3 מיליארד ש' מפסגות ל-IBI

מנכ"ל קרן רום, עו"ד גיל בר-טל: "יצירת תחרות בין 2 מנהלי השקעות גדולים ושונים יאלץ את המנהלים להיות עם היד על הדופק בכל רגע נתון"

דירקטוריון קרן ההשתלמות רום, אשר עמיתיה הם עובדי הרשויות המקומיות וגופי הסמך שלה והיא משרתת כ-90 אלף עמיתים, החליט היום (ב') להעביר כמחצית מהיקף נכסיו - בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, מניהולו של בית ההשקעות פסגות לניהולו של בית ההשקעות I.B.I. בכך למעשה מפצלת קרן רום את נכסיה ששווים הכולל מגיע ל-2.6 מיליארד שקל בין שני בתי השקעות.

ההכרעה נתקבלה אחרי יותר מחצי שנה בה נבחנו הצעות של מתמודדים שונים - בהם איילון, דש, אינפיניטי, מגדל, אקסלנס ו-I.B.I , אשר העפילו לשלב הסופי.

מנכ"ל קרן רום, עו"ד גיל בר-טל: "אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להיטיב עם עמיתינו, IBI נבחרה על סמך מקצועיות, ביצועים וותק וניסיון עתירי שנים. יתר הנכסים ישארו בניהולה של פסגות, שיש לנו המון הערכה לרמת המקצועיות ורמת השירות שלה. ההחלטה לחלק את ניהול הנכסים בין 2 גופים נתקבלה במטרה לתת לעמיתים שלנו את תוחלת הרווח, בסיכון נמוך יותר במקביל להפחתת סיכונים תפעוליים. יש לציין כי יצירת תחרות בין 2 מנהלי השקעות גדולים ושונים יאלץ את המנהלים להיות עם היד על הדופק בכל רגע נתון".

כספי קרן רום מנוהלים ב-30 השנים האחרונות בבית ההשקעות פסגות על גלגוליו השונים. יצויין כי ההחלטה לפצל את תיק ההשקעות נתקבלה בטרם חלו השינויים בפסגות וללא קשר אליהם.

החלטות קרן רום מתקבלות ע"י הדירקטוריון בו מכהנים במשותף חברים ממרכז השלטון המקומי והסתדרות המעו"ף.