הנוק-אאוט של בזק: מצמצמת את התחרות בשוק

היקף הניודים שבוצעו לבזק בחודשים אפריל-מאי הגיע ל-32% ■ היקף הניודים לחברת הוט נשאר יציב פחות או יותר, והיקף הניודים לספקיות האינטרנט נמצא במגמת ירידה חדה

חברת בזק מתקדמת בצעדי ענק לקראת צמצום דרסטי של התחרות בשוק הטלפוניה. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה שבחודשים אפריל-מאי, היקף הניודים (מספר הלקוחות המתניידים מחברה לחברה עם מספר הטלפון שלהם) שבוצעו לבזק מגיע ל-32%, בעוד שהיקף הניודים לחברת הוט נשאר יציב פחות או יותר, והיקף הניודים לספקיות האינטרנט נמצא במגמת ירידה חדה.

המגמה משתקפת בצורה ברורה גם בהיקף ההולך וקטן של המנויים שנוטשים את בזק ברבעון הראשון של השנה. המסקנה העולה מן הנתונים היא חד משמעית וברורה - בזכות הבאנדל ההפוך (תשתית וגישה לאינטרנט בחבילה אחת) שבזק משווקת באגרסיביות בחודשים האחרונים, מצליחה החברה לצמצם את ממדי הנטישה בצורה חזקה מאד, והתוצאה העקיפה של המהלך הוא שהחברה מגדילה גם את גיוס מנויי האינטרנט - דבר שמניב לה רווחי עתק, שכן הלקוחות שעוברים אליה בזכות הבאנדל ההפוך לרוב גם משדרגים את המהירות, וכמובן משלמים יותר. נזכיר שבזק גייסה ברבעון האחרון 13 אלף מנויי אינטרנט, פי 3 ממה שגייסה הוט. ההצלחה הרבעונית של בזק, שבדרך כלל מגייסת כמה אלפים בודדים של מנויי אינטרנט, מיוחסת כל כולה להצלחת הבאנדל ההפוך.

בזק: השתפרנו

אחת התוצאות המובהקות של המהלך היא, כאמור, פגיעה קשה בספקיות האינטרנט, שרווחיותן נשחקת. בחודשים האחרונים מסתמן שינוי איטי אך ברור בשוק הטלפוניה. המטרה בבאנדל ההפוך שאושר בוועדת גרונאו, הוא לאפשר לבזק להתמודד עם חברת הוט שמשווקת את שירותי הטריפל פליי שלה. בזק מציעה ללקוחות לעבור אליה תמורת 89 שקלים לחודש ולקבל מהירות של 10 מגה באינטרנט, פלוס מאות דקות שיחה, פלוס ספק אינטרנט. ספקיות האינטרנט, שמנסות להתמודד עם ההצעה, לא מסוגלות לעשות זאת משום שבזק לא מוכנה למכור להן תשתיות במחיר מוזל. למעשה היא מוכנה למכור להן, אבל במחירים גבוהים ממה שהיא מוכרת ללקוחות שלה.

מבזק נמסר בתגובה: "הקשר בין באנדל הנמכר על ידי בזק לבין נושא הירידה בהיקף הנטישה הוא שולי לחלוטין. תהליך זה נובע בעיקרו משיפור תהליכים בבזק, כמו גם מהתמקדות בגיוס לקוחות שעברו לעשות שימוש בטלפון סלולרי בלבד, והחזרתם לטלפוניה קווית, תוך הסתמכות על צמצום פערי המחירים בין בזק לאחרים".

לאן לקוחות מניידים קווים
 לאן לקוחות מניידים קווים