אוגוסטין קרסטנס: "אני מנוסה וסמכותי מכריסטין לגארד"

נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו טוען כי יעניק "ראייה מרעננת ואובייקטיבית" בטיפול במשבר החוב באירופה ■ לדבריו, "יש גלולות מרות יותר שעל הכלכלה העולמית לבלוע"

יו"ר קרן מטבע שאינו ממוצא אירופי, ינקוט במדיניות נוקשה ויציג תוכניות ריאליות יותר למשבר החוב באירופה, כך אומר נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו אוגוסטין קרסטנס, לפי דיווח בסוכנות "רויטרס".

נכון להיום, קרסטנס הינו המועמד הרשמי היחיד המתמודד עם שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, על תפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, אחד התפקידים הנחשקים והמשפיעים ביותר בכלכלה העולמית.

"מן הראוי שעיניים לא-אירופאיות ורעננות יבחנו מחדש את הבעיות באירופה, באובייקטיביות יתרה", אמר קרסטנס לעיתון "אלפייס". קרסטנס אמר הדברים מהלך ביקור שערך בספרד, כחלק מהקמפיין שהוא עורך במסגרת מועמדותו לתפקיד. לדברי קרסטנס, הוא "מנוסה וסמכותי יותר מלגארד".

דבריו של קרסטנס נאמרים ברקע התגברות החששות מקריסה יוונית, כאשר ועדה מיוחדת מטעם האיחוד האירופי וקרן המטבע דנה באפשרויות החילוץ של כלכלתה. בנוסף, מנסה ראש ממשלת יוון גיאורג פפנדריאו להגיע להסכמה יוונית כוללת בנוגע לתוכנית צנע חדשה, אשר עשויה לכלול קיצוצים תקציביים, הפרטות של נכסים ממשלתיים, ושינויים בנטל המיסים.

לדברי קרסטנס, "הדרך היחידה להתמודד עם משבר החוב באירופה היא לנקוט בצעדים נוקשים", אולם לא פירט למה כוונתו. "יש גלולות מרות יותר שעל הכלכלה העולמית לבלוע ולתמוך בהן, אבל בהתאם לניסיוני לא נוכל להימנע מלנקוט בצעדים הללו".

"אני חושב כי הכלכלות המתפתחות מהוות שותפות נאמנות בכלכלה העולמית בשנים האחרונות, ועלינו לקבל הכרה ראויה בהתאם", אמר קרסטנס. דבריו נאמרים ברקע ההצהרה הרשמית מטעם נציגי קרן המטבע של ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה, כי על יו"ר קרן המטבע הבא להיות ממוצא לא-אירופי.

חרף כך, נציגי הכלכלות המתפתחות עדיין לא מצליחים להגיע לקונצנזוס סביב מועמד מוסכם מטעמם, כמתחרה ראוי ללגארד.