ההשתלטות של מדינות המפרץ נמשכת: פסז' עוברת לבעלות קטארית

הקטארים רכשו 70% ממועדון הפאר הצרפתי עבור סכום המוערך ב-50 מיליון אירו, מידי החברה האמריקנית Colony Capital

הכניסה של מדינות המפרץ לכדורגל העולמי נמשכת. היום (ג') הודיעה קרן השקעות של ממשלת קטאר, כי הגיעה לסיכום על רכישת 70% מקבוצת הכדורגל פריז סן ז'רמן - מהלך שיהפוך אותה באופן מעשי לבעלים של המועדון. את השליטה רכשו הקטארים מידי החברה האמריקנית Colony Capital, שהחזיקה בקבוצה מאז 2006, אז רכשה אותה מידי חברת התקשורת Cananl+ עבור 26 מיליון אירו. לפי ה"ל'אקיפ" הצרפתי, סכום הרכישה נאמד ב-50 מיליון אירו, והוא כולל גם את ההסכמה של הקטארים לסגור את ההפסדים של העונה הנוכחית שמוערכים ב-19 מיליון אירו.

בהודעה שהוציאה Colony Capital לתקשורת נמסר כי "שני הגופים ימשיכו לעבוד יחד, כדי להבטיח את המקום של פריז סן ז'רמן בהיסטוריה של הכדורגל". במהלך המו"מ ניסו האמריקנים ליצור מודל שותפות מלא 50-50, אלא שבסופו של דבר נאלצו לקבל את התנאים של הקטארים שהיו נחושים להשיג שליטה מלאה על המועדון.

סן ז'רמן סיימה את העונה במקום הרביעי בצרפת, ולא תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות. היא נוצחה בגמר הגביע על-ידי ליל. סן ז'רמן זכתה פעמיים באליפות צרפת, לאחרונה ב-1994

כזכור, קטאר זכתה לפני כחצי שנה בזכות לארח את מונדיאל 2022. בנוסף, לפני כחצי שנה סגרה "קרן קטאר" את עסקת חסות החולצה הגדולה ביותר בספורט העולמי כאשר חתמה עם קבוצת הכדורגל של ברצלונה עבור 165 מיליון אירו לחמש שנים.