פישר חיזק את השקל: הדולר היציג נחלש ב-0.5% ל-3.42 ש'

האירו היציג נחלש ב-0.4% ל-4.93 שקלים ■ בנק ישראל העלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2011 ל-5.2% ■ "להתרחק מהדולר ולהתמקד במטבעות חזקים יותר"

גם היום התאפיין המסחר בשוק המט"ח המקומי בהיחלשותו של הדולר מול השקל. עם קביעת השערים היציגים על ידי בנק ישראל נחלש הדולר ב-0.495% ונקבע בשער של 3.42 שקלים, זאת לאחר שאתמול איבד מערכו כ-1%. גם האירו היציג איבד היום גובה ונחלש ב-0.424% ל-4.9298 שקלים. את ההתחזקות בשערו של השקל ניתן ליחס הן להעלאת תחזית הצמיחה של בנק ישראל וגם כתגובה לנתוני המאקרו המאכזבים משוק התעסוקה בארה"ב.

בזירה העולמית, הדולר נסחר ביציבות מול המטבעות המרכזיים. האירו נחלש ב-0.1% כנד הדולר ונסחר בשער של 1.441. הדולר נחלש בכ-0.5% מול המטבע היפני ונסחר בשער של 80.8 ין לדולר.

בנק ישראל הקפיץ היום (ד') את תחזית הצמיחה של המשק לשנת 2011 והוריד את תחזית האבטלה. לפי התחזית המעודכנת של בנק ישראל, המשק יצמח ב-5.2% בשנת 2011, לעומת 4.5% בתחזית הקודמת. מדובר בתחזית נמוכה יותר מזו של ה-OECD, שחוזה צמיחה של 5.4% בישראל השנה.

לצד העלאת תחזית הצמיחה, בנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר, מוריד את תחזית האבטלה לרמה של 5.8% השנה. אם אכן תתממש התחזית, יגיע שיעור האבטלה השנה לשפל היסטורי. המשמעות: הנגיד סטנלי פישר יוכל ואף יאלץ להמשיך בהעלאות הריבית במטרה לצנן את המשק הרותח, כל עוד האינפלציה מעל 3%.

על פי הערכות הדולר בעולם במגמת ירידה בשל החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה האמריקנית. הדולר נחלש לרמה הנמוכה ביותר בשלושת השבועות האחרונים. שורה של נתוני מאקרו מאכזבים מעידים על כך שההתאוששות בארה"ב עדיין שברירית.

והיום קיבל השוק עוד נתון מאכזב בארה"ב, כאשר רק 38 אלף משרות נוצרו בסקטור הפרטי במאי, לעומת צפי כי יווצרו 177 אלף משרות, מה שמצביע על היחלשות דרמטית בשוק העבודה האמריקני. נציין כי לראשונה זה 7 חודשים - בחלק מהסקטורים נגרעו משרות. השאלה שנשאלת כעת בשוק היא האם הפד בדרך לתוכנית תמרוץ חדשה?

מוקדם יותר האירו התחזק קלות מול הדולר על רקע האופטימיות באשר לאפשרות של פתרון בעיית החוב של יוון כיון שתוכנית החילוץ קרובה. אקסל מרק, מנהל קרן Merk Hard Currency מאותת למשקיעים להתרחק מהדולר ולהתמקד במטבעות חזקים יותר

בשווקים הגלובליים, אסיה נסחרת במגמה מעורבת כאשר בסין פורסם מדד מנהלי הרכש. מדד מנהלי הרכש הסיני ירד בחודש מאי ל-52 נקודות מ-52.9 נקודות באפריל, ומסמן את החודש החלש ביותר מזה 9 חודשים. אנליסטים ציפו כי המדד יירד אומנם אך ל-52.2 נקודות. כלכלנים בקרדיט סוויס העריכו כי קריאת ה-PMI הנוכחית אולי מרמזת שהפעילות היצרנית הגיעה כבר לשיאה במחזור הכלכלי הנוכחי.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]