אושר בכנסת: מדבקת אחריות על מוצרים חדשים

יוזמי ההצעה, חה"כ דליה איציק וכרמל שאמה: מדובר בפתרון שיבטיח הגנה על הצרכן במקרה בו המוצר נמצא בתקופת האחריות, אך הצרכן לא זוכה לשירות התיקונים כי תעודת האחריות אבדה

הכנסת אישרה היום (ד') פה-אחד בקריאה טרומית את הצעת החוק בעניין מדבקות אחריות של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, ויו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן.

הצעת החוק נועדה לאפשר ליותר צרכנים לממש את זכותם לקבלת שירות תיקונים עבור מוצר אותו רכשו, בתוך תקופת האחריות הקבועה לפי דין או בחוזה. ההצעה עברה לוועדת הכלכלה להכנה לקראת קריאה ראשונה.

גם כאשר המוצר הנרכש נמצא בתקופת האחריות, תנאי לקבלת השירות הינו הצגת תעודת אחריות. אלא שאלה ניזוקות ואובדות, בפרט כאשר מדובר בתקופות אחריות ארוכות, והצרכן מוצא את עצמו פעמים רבות ללא גיבוי - ואינו זוכה לקבל את השירות לו הוא זכאי.

על-פי הצעת החוק, עוסק אשר מוסר לצרכן תעודת אחריות ידביק על המוצר, בנוסף לכך, גם מדבקת אחריות, כשהצרכן לא יידרש להציג גם תעודת אחריות כתנאי לקבלת שירות האחריות. תקנות פרטניות יקבעו פרטים כמו סוג המדבקה, צורתה, גודלה וגודל האותיות עליה, וגם מוצרים חריגים העלולים להינזק למשל מהמדבקה.

"מהפכת המדבקה היא בשורה לצרכנים",אומרת ח"כ איציק, "ותאפשר לכל מי שרכשו מוצר באחריות לקבל שירות תיקונים בתקופת האחריות, ללא תירוצים וללא סייגים. הפתרון המוצע פשוט וזול מאוד, והוא מבטיח הגנה על הצרכן במקרה בו המוצר נמצא בתקופת האחריות, אולם הצרכן לא זוכה לשירות האחריות רק בשל העובדה כי תעודת האחריות אבדה או ניזוקה".

ח"כ שאמה-הכהן הוסיף כי "בזכות המדבקה נוכל ליהנות מהאחריות למוצרים שבבעלותנו מבלי לחשוש לגורלה של התעודה".