הפרלמנט באיראן: הנשיא מחמוד אחמדינג'אד הפר את החוק

הפרלמנט האיראני הכריז היום שהנשיא מחמוד אחמדינג'אד פעל נגד החוק כשהכריז על עצמו כשר הנפט ■ האישום עשוי יגיע לבית המשפט ■ הערכות בטהרן: תחילת הסוף של אחמדינג'אד

האם נשיא איראן בדרכו לספסל הנאשמים? הפרלמנט האיראני הכריז היום (ד') כי הנשיא מחמוד אחמדינג'אד פעל בניגוד לחוק כשהכריז על עצמו כשר הנפט - כך מדווח היום בסוכנויות הידיעות. על-פי הדיווח, הפרשה עשויה להגיע לבית המשפט האיראני, וייתכן שנשיא איראן יואשם במאבק מול האייתולות.

על-פי הדיווחים, המחוקקים האיראנים מגבירים את הלחץ על הנשיא לעזוב את תפקידו כשר הנפט באופן מיידי - תפקיד שמעניק לו ולאנשיו את השליטה המלאה על הענף הגדול ביותר של הרפובליקה האסלאמית.

המחוקקים, נציגיהם של המנהיגים הדתיים, נאבקים עם אחמדינג'אד במסגדים ובמוסדות הממשל ועכשיו ועדת האנרגיה האיראנית טוענת כי "תפיסת תפקיד שר הנפט היא הפרה חמורה של החוק".

"המהלך נועד לפגוע בשרים הנאמנים לאייתולות"

אחמדינג'אד פיטר לפני חודש את שר הנפט מסעוד מירקזמי, בטענה כי מדובר במהלך שנועד לקצץ את מספר השרים במדינה מ-17 ל-21. מתנגדיו של נשיא איראן טוענים כי המהלך נועד לפטר את אותם השרים הנאמנים לאייתולות.

בהפגנות ימי השישי שנערכו בשבועות האחרונים, המתפללים השמיעו קריאות בגנותו של נשיא איראן וקראו לו להתפטר. על פי החוק האירני, אחמדינג'אד לא יוכל לרוץ לכהונה נוספת כנשיא, אבל מומחים אירנים טוענים שאחמדינג'אד מכין את הקרקע ליורשו.