השר וילנאי: "חוטפי גלעד שליט מתו בתאונות מצערות"

השר להגנת העורף מתייחס ביום ירושלים לסוגיית גלעד שליט, ומבטיח כי ישראל תמשיך לרדוף את כל אלו שהיו מעורבים בחטיפתו של החייל לפני כחמש שנים

ישראל סוגרת חשבון בשיטתיות עם המעורבים בחטיפתו של גלעד שליט? השר להגנת העורף מתן וילנאי אומר היום (ד') כי חלק מהבכירים בחמאס שידעו היכן מוחזק החייל השבוי "מתו בתאונות מצערות", וכי מספר מועט של בכירים בארגון באמת יודעים היכן הוא מוחזק.

בדברים שנשא באירוע יום ירושלים שצוין בגימנסיה העברית בעיר, התייחס השר וילנאי לסוגיית החייל החטוף.

"חמאס יודע שמדינת ישראל תעשה הכל כדי לשחרר את גלעד שליט", אמר. "הנייה וגם רמטכ"ל חמאס לא יודעים היכן מוחזק גלעד. יש חבורה שמחזיקה אותו והיא יודעת. חלק גדול מהם כבר לא איתנו, מסכנים, קרו להם כל מיני תאונות".

"כל מי שהיה מעורב בחטיפה לא צריך לדאוג לבית זקנים, הוא לא יגיע לשם", הוסיף וילנאי שהתייחס גם למחיר שיש לשלם בעבור שובו של גלעד: "אם אין לנו את היכולת להוציא אותו, צריך לשלם מחיר כבד של שחרור רוצחים גדולים כדי להביא אותו".

בשבוע שעבר אמר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, כי ישראל לא יודעת היכן מוחזק גלעד שליט. "נכשלתי. צריך להודות שאין לנו יכולת לקחת כוח צבאי כדי לשחרר את שליט", אמר. "לא הייתה לי פנטזיה יותר גדולה מאשר לראות מסוק נוחת במחסום ארז ובו גלעד שליט ואני מטלפן להוריו להודיע ששחררנו אותו. חמאס מסתיר אותו באופן כזה שאיננו יכולים לאתר אותו. איננו יודעים איפה הוא".