הטיפ היומי: מניית מלונאות שעשויה לזנק ב-24%

JP מורגן: מניית מאריוט אינטרנשיונל סבלה ב-2011, אך כעת היא אטרקטיבית

מאריוט אינטרנשיונל האמריקנית (סימול: MAR) הינה חברה מובילה בענף המלונאות והאירוח, המפעילה ומעניקה זיכיונות למלונות תחת מותגים כגון מאריוט, רנסאנס, פיירפילד וריץ-קרלטון. בנוסף, מתפעלת החברה בנייני דירות יוקרה ויחידות דיור. מאריוט פעילה בכ-70 מדינות בעולם עם מעל 3,000 נכסים.

MAR היא אחת המניות שסבלו הכי הרבה מבחינת סנטימנט המשקיעים ב-2011, מה שהופך אותה להערכתנו לאטרקטיבית מאוד מבחינת יחסי סיכון-סיכוי. הסיבות לביצועי החסר במניה נעוצות לדעתנו בחששות מאקרו מפני האטה בהתאוששות הכלכלית והשפעתם על ה-RevPAR (הכנסות מחדר פנוי) של החברה.

התחזית השלילית שפרסמה מאריוט במארס לגבי תוצאות הרבעון הראשון, השפיעה גם היא על הסנטימנט, בעוד שבפועל תאמו התוצאות היו בקו אחד עם התחזיות המוקדמות. בנוסף, כוונת החברה לבצע ספין-אוף לפעילות הטיים-שייר בדירות הנופש שלה הביאה משקיעים לשבת על הגדר עד לאחר ביצוע המהלך.

אטרקטיביות המניה נובעת ממספר גורמים: ביצועי החסר שלה בהשוואה למגזר פעילותה ול-500 S&P; מכפיל תפעולי (EV/EBITDA) של 13.1 ל-2011, הנמוך יחסית למתחרות ולמכפיל ההיסטורי שלה; ביטחוננו בהמשך הצמיחה ב-RevPAR וברווח הנקי למניה השנה; פוטנציאל להמשך רכישות עצמיות של מניותיה; הערכת חסר של השוק את הצמיחה מחוץ לצפון אמריקה וחשיפה גבוהה לשווקים מתעוררים; שיפור בתשואה על ההון המושקע (ROIC), שתגיע להערכתנו לשיא חדש של 17.8% ב-2013.

בהתאם לכך, המלצתנו למניה היא "משקל יתר" עם מחיר יעד של 47 דולר, הגבוה בכ-24% ממחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של JP מורגן