ערוץ 10: ספינה של האחים עופר נמצאת כעת ליד איראן

(עדכון) - מדובר האחים עופר נמסר בתגובה לידיעה כי הספינה אכן נמצאת במימי המפרץ הפרסי אולם לא תעגון בנמל איראני בסופו של דבר ■ מאיר דגן: "אין חוק שאוסר לעגון באיראן"

ספינה הנמצאת בבעלות האחים עופר נמצאת כעת ליד נמל "בנדר עבאס" שבאיראן. כך מדווחים הערב בחדשות ערוץ 10. הספינה יצאה מנמל בריטי ויש עליה מטען "יבש", כלומר לא דלק או נוזל אחר מסוג כלשהו.

מדובר האחים עופר נמסר בתגובה לידיעה כי הספינה אכן נמצאת במימי המפרץ הפרסי אולם לא תעגון בנמל איראני בסופו של דבר. לאחר מכן עדכנו בחדשות 10 כי הספינה שינתה כיוון ועושה את דרכה לעבר דובאי.

בתוך כך, ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, אמר היום בכנס בתל-אביב כי "אין חוק שאוסר לעגון באיראן. הם לא סחרו עם איראן. הם בכלל חברת תובלה".

קודם לכן היום סירב יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, לחשוף מה היה כתוב בפתק הצהוב שהוגש לו בתחילת הדיון בפרשת עגינת אוניות האחים עופר באיראן וגרם לו להודיע על ביטולו, ובכנסת מתרבות הטענות כי מדובר בתרגיל יחסי ציבור מתוחכם של שאמה.

"אם יתברר שהיה פה עניין של יחסי ציבור, מדובר באחד מהמעשים החמורים שחבר כנסת מעורב בהם", אמר היום ח"כ נחמן שי, שדרש כבר אמש כי שאמה יחשוף את הפתק שקיבל. "שאמה עשה מעשה שלא נעשה בכנסת מעודה", המשיך שי, "וכל עוד לא יוכח אחרת, האחריות הישירה היא של כרמל שאמה, חובת ההוכחה היא עליו. יש דבר שנקרא שקיפות, פומביות, כבוד הכנסת, ובכל הערכים האלה הוא פגע".

לדבריו, צריך להתמקד בשאלה מי נתן את ההוראה להפסיק את הדיון, ואם אין מישהו כזה, ומדובר בהחלטת יחיד של שאמה, הדבר חמור פי כמה. לא מדובר בעסק פרטי שלו, אלא בכנסת ישראל. ביטול הישיבה אתמול הוא כמו מנוע טורבו בפרשה הזו. הוא מאיץ אותה, מדרבן אותה כמו דלק, הוא שפך דלק על השריפה הזו. מי שכביכול רצה לצנן את הלהבות עורר להבה כפולה".