האוצר פרסם מכרזים לבניית שלושה מבני ממשלה בירושלים

מתחם חדש של קריית ממשלה ייבנה בהיקף של 115 אלף מ"ר ■ ‏שניים מהמבנים יקומו בקרית בן גוריון והמבנה השלישי בכניסה לעיר ■ שטייניץ: "פיתוחה של י-ם היא אחת ממשימותיו של האוצר"

מתחם חדש של קריית ממשלה ייבנה בירושלים בהיקף של 115 אלף מ"ר ואמש (ג') פרסם משרד האוצר את מכרזי המיון המוקדם של יזמים וקבלנים לבניית שלושת בנייני התוכנית.

‏שר האוצר יובל שטייניץ הנחה את מינהל הדיור הממשלתי באגף החשב הכללי באוצר לקדם את מכרזי הבינוי למשרדי הממשלה בירושלים. לבניינים אלה יעברו יחידות הממשלה המפוזרות ברחבי הארץ.

‏שניים מבנייני הממשלה החדשים צפויים לקום בקרית בן גוריון בירושלים והמבנה השלישי יקום בכניסה לעיר. שטחם של המבנים מורכב מ-75 אלף מ"ר משרדים וכ-40 אלף מ"ר חניונים תת-קרקעיים. המבנים אמורים להיות תוספת לקרית הממשלה הקיימת.

‏אחד הבניינים בפרויקט יהיה מיועד למשרדי ממשלה ראשיים (מיניסטריונים) ויכיל ברובו יחידות שיעברו מת"א. הבניין השני יהווה קריה מחוזית לירושלים, שתרכז את כל היחידות שנותנו שירות לקהל באתר אחד. כן יכלול בניין זה יחידות ארציות שמתכננות מעבר לירושלים.

‏בשלב זה אין אומדן כספי למכרז, שיסתיים במחצית החודש. תכנון הפרויקט יהיה על פי עקרונות של פיתוח בר קיימא ובנייה ירוקה. פרויקט משרדים אחר עבור הממשלה מוקם על ידי האחים עופר וקרסו נדל"ן, בביצוע חברת ב.ס.ט, החל מ-2009, ליד התחנה המרכזית בירושלים, בשטח של 27 אלף מ"ר.

‏לדברי שר האוצר, יובל שטייניץ, "חיזוקה ופיתוחה של ירושלים היא אחת ממשימותיו החשובות של משרד האוצר. צעדים אלה נועדו לחזק את‏‎ ‎העיר ולהגביר את האטרקטיביות הכלכלית שלה. מדובר במנוף צמיחה ותעסוקה משמעותי לעיר ולתושביה. אנחנו גאים להקדים‎ ‎ולפרסם את המכרזים ביום ירושלים ונמשיך לפעול למען שגשוג ירושלים, בירתנו‏‎ ‎המאוחדת מאז ימי דוד המלך"‏‎.‎‏