מנכ"ל טבע בהודו; ידון בשיתופי-פעולה אפשריים

שלמה ינאי נסע לפני מספר ימים להודו לבקר את עובדי טבע במדינה ולדון בשיתופי-פעולה אפשריים ■ ה-FDA אישר לטבע לשווק גירסה גנרית של תרופה נגד אלצהיימר

מנכ"ל טבע שלמה ינאי נסע לפני מספר ימים להודו לבקר את עובדי טבע במדינה ולדון בשיתופי פעולה אפשריים עם חברות תרופה מהודו. לא סביר שטבע תבצע רכישה על רקע הרכישות האחרונות עליהן הודיעה לאחרונה - ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר וטאיו מיפן בכחצי מיליארד דולר. מטבע לא נמסרה תגובה.

בתוך כך טבע הודיעה היום (ה') כי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) נתן אישור לשיווק גירסה גנרית של התרופה לטיפול באלצהריימר. המכירות השנתיות של התרופה מוערכות ב-2.3 מיליארד דולר בארה"ב.

"טבע אינה צפויה לבצע רכישות נוספות בטווח הנראה לעין", נכתב בסקירה של בית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז', לאחר פגישה עם הנהלת החברה. "במקום זאת הנהלת טבע תהיה עסוקה במיזוג ספלון ובבניית יסודות לשיתוף פעולה עם P&G אשר יצריך משאבים ניהוליים".

לדברי האנליסטים יובל בן זאב ויונתן קרייזמן, "המוטיב לרכישת ספלון טמון בפייפליין. להערכתנו, התגובה החיובית של השוק לרכישה נבעה מהתפיסה כי הרכישה מקטינה את התלות בקופקסון", נכתב בסקירה. "מנגד, חשוב להדגיש כי הסטת המודל מפעילות גנרית טהורה, בתוספת הקופקסון, למודל בו פעילות אינובטיבית מהווה כרבע מההכנסות, מעלה בהדרגה את הסיכון העסקי ביחס למה שהורגלנו לראות בטבע".