בסיוני לוקח צעד אחורה: "לא הזכרתי מועד לשחרור שליט"

(עדכון) - מוקדם יותר היום צוטט שגריר מצרים לשעבר: "עסקה לשחרור גלעד שליט - בשעות הקרובות" ■ לשכת רה"מ מכחישה נמרצות

העיתון המצרי "אל מסריון" מדווח הבוקר (ה') שמוחמד בסיוני, לשעבר שגריר מצרים בישראל, אומר כי ייתכן שכבר בשעות הקרובות ייחתם הסכם בין ישראל לחמאס לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. דיווחים דומים מופיעים גם באתרים הקשורים לארגון חמאס. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחישה נמרצות, וכמה שעות לאחר מועד פרסום הדיווח הכחיש גם בסיוני את הדיווח ואמר כי לא נקב מועד לשחרור החייל החטוף.

בסיוני טוען כי זהו זמן מתאים לביצוע העסקה, זאת לאחר הפיוס בין פת"ח לחמאס. לדבריו, עמוס גלעד שהיה אתמול במצרים, הגיע לקהיר עם מסר לפיו ישראל הסכימה לשחרר את כל האסירים שביקש הארגון תמורת שחרורו של החייל.

"התנאים הבשילו להגיע להסכם בעסקה, במיוחד לאחר החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני. אני צופה שהפרשה תסתיים בשעות הקרובות", אמר בסיוני. לדבריו, "ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד הגיע ביום רביעי לקהיר, על מנת לערוך משא ומתן עם הבכירים המצריים בעניין מאמצי התיווך שלה בעסקה. גלעד שוחח עם הבכירים המצריים גם בעניין פתיחת מעבר רפיח".

על-פי דיווח באתר חמאס, ייתכן שבמסגרת העסקה ישוחררו 1,200 אסירים. מצרים ממשיכה לנסות ולשכנע את ישראל לשחרר בעסקה את בכירי האסירים בבתי הכלא הישראליים - ובהם עבדאללה ברגותי, חסן יוסף, אחמד סעדאת ומרוואן ברגותי.

אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ביקר גם הוא בימים האחרונים בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי. על-פי הדיווחים השניים דנו בהתקדמות העסקה.