חזי בצלאל והטעויות

אם הוא פרש כי הבין שהפרויקט לא יתרומם, מגיע לו קרדיט על התעשתות ברגע הנכון

יש לקוות שחזי בצלאל פרש מהמיזם הסלולרי משום שהתעשת ולא משום שלא הצליח באמת לארגן את הכסף, כי אם הסיפור הוא באמת חסרון כיס, אז הוא באמת "יצא פיתה". אבל אם בצלאל פרש בגלל שהבין שבמתכונת הקיימת, הפרויקט לא יכול להתרומם בגלל שהסביבה הרגולטורית לא תומכת במיזם כזה, והוא אינו יכול להישען על משרד תקשורת יציב, שיודע לסייע לשחקנים חדשים, אז הוא זכאי לפחות לקבל קרדיט על התעשתות ברגע הנכון.

אלא שאצל בצלאל רב הנסתר על הגלוי והוא, בכישרון רב, השאיר את כולם באי-ודאות. אולי בצלאל יודע מה הוא עושה, אבל למתבונן מהצד דרך ההתנהלות שלו לא מובנת. לפני 45 יום הכול היה בסדר, ואתה מאמין בפרויקט ומוכן לשים 710 מיליון שקל ערבות, ופתאום אין לך את הכסף? או שבמהלך החודש וחצי האחרונים תפסת לפתע, שהמיזם הוא בדרגת סיכון כל-כך גבוהה, שכדאי לצאת עכשיו ולהפסיד כמה מיליונים במקום להפסיד מאות בהמשך?

חזי בצלאל בחר בדרך האמצע, ואמר שהוא כשל בהצגת הערבות בגלל קשיים טכניים. נו, באמת. זה נראה כל-כך לא טוב, שמוטב היה לו בחר אופציה אחרת. גם האופן שבו עיכב את תשובותיו לוועדת המכרזים נראית מוזרה. אם אתה יודע שאתה לחוץ בלוחות-הזמנים וצריך קצת יותר זמן, למה לא לשתף ולעדכן את שר התקשורת ואת ועדת המכרזים?

עכשיו הכדור עובר לקבוצה השלישית, למייקל גלפנד, שהציע 700 מיליון שקל במכרז כערבות (שתוחזר לו בעתיד אם יעמוד בתנאים של חדירה לשוק הפרטי). הסיכונים ונקודת הפתיחה שלו זהים לאלה של בצלאל. גם גלפנד יתחיל מאפס. אם זו לא בעיה של כסף, אותן התלבטויות יהיו גם לו. מעניין כמה מאיתנו מוכנים להמר שהוא יביא את הכסף?