גדעון סער תוקף את מאיר דגן בנושא איראן ו"עופרגייט"

שר החינוך: "הייתי מצפה לגישה שונה מבחינת היקף החירות שבה אדם שמילה תפקיד כזה יכול להתבטא בנושא כזה בפומבי"

שר החינוך גדעון סער מתח היום (ה') ביקורת על התבטאויותיו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהביע תמיכה במשפחת עופר בפרשת "עופרגייט" והביע אמש באוניברסיטת ת"א התנגדות נחרצת לתקיפה ישראלית באיראן.

בראיון ליומן הצהריים של רדיו "קול חי" אמר סער כי ציפה ל"יותר איפוק" מאדם במעמדו של דגן, והוסיף כי כל דבר שנאמר בתקשורת הישראלית נקרא בעולם - כולל באיראן - כך שהוא מתקשה לראות כיצד ההתבטאויות של דגן משרתות את האינטרסים של מדינת ישראל.

"הייתי מצפה לגישה שונה מבחינת היקף החירות שבה אדם שמילה תפקיד כזה יכול להתבטא בנושא כזה בפומבי", אמר סער. "אנחנו מדינה דמוקרטית אני רואה מתוך הדברים שמאיר דגן מדבר מדם ליבו; הוא רוצה בטובת מדינת ישראל כפי שהוא מבין אותה אני חושב שהוא היה צריך לנהוג בריסון יתר, זו דעתי".

דגן אמר השבוע כי צריך להפסיק "לטפס" על משפחת עופר ואמר כי העיסוק בפרשת הסחר עם איראן "יצא מכל פרופורציות". הוא ציין אתמול בנאומו באוניברסיטת ת"א כי משפחת עופר מעסיקה אלפי עובדים בישראל, וכי הוא דואג לעתיד אותן משפחות של העובדים. הוא גם התנגד נחרצות לתקיפה באיראן ואמר כי לתקיפה זו יהיו השלכות חמורות, תוך שהוא משווה אותה למלחמת יום כיפור.