מצעד האפליקציות: ממעקב הריון עד התאמת בגדים

רונה בן-דוד, מנכ"לית OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל -30.5.11, יום שני בשעה 00:19.

לא רק גברים

עולם הסמארטפונים לא פעם נחשב גברי. לפי הערכות, מחצית מכ-500,000 האפליקציות באפסטור הן משחקים: משחקי קלפים, מלחמה, משחקי כדור ועוד. זאת על אף שמספר הסמארטפונים מתחלק פחות או יותר באופן שווה בין נשים וגברים.

לפני שבועיים קיבלתי הודעה בפייסבוק מבחורה צעירה בשם עדי שפירא. עדי פיתחה אפליקציה לניהול ההופעה היומיומית של משתמשיה. Calendwear היא אפליקציה שנועדה לעזור לנו לזכור מה לבשנו, מתי ובחברת מי. נוסף לכך, אם לא נהיה בטוחים שמה שלבשנו הוא נכון לגזרה ניתן לשלוח תמונה לסטייליסט, שיחזיר תשובה תוך שעות ספורות.

מפגישה קצרה עם עדי הבנתי שנשים אשר פנו אליה העידו על צורך ממשי באפליקציות נשיות אמיתיות. הן לא מפחדות מטכנולוגיה, להיפך, הן פעילות ומוכנות לאמץ אפליקציות אשר עונות על צורכיהן. גם גברים, אגב, עושיים למצוא שימוש באפליקציה כדי לזכור איזה חולצה לבשו בדייט האחרון, או לקראת פגישה עם הבוסית.

Calendwear עשויה נכון, ונדרשים כמה קליקים ספורים לשמירת התמונה בפרמטרים התואמים. להורדה

IPhone

כריות - קשה להגיע למסיבה

תלמה משיקה אפליקציה ייחודית ל"כריות", אשר מלווה את הקמפיין הנוכחי שעלה בטלוויזיה. על הגולש להוריד את האפליקציה, לצפות בפרסומת ולהניף את האייפון אל מול המסך - בטלוויזיה, ב-You Tube או בפייסבוק. מיד אחרי שהאפליקציה מזהה את הסאונד בפרסומת עולה סרטון וידיאו בו מופיע ציון ברוך (הפרזנטור של המותג כריות של תלמה) ומבקש לענות על כמה שאלות הקשורות בפרסומת. אם הגולש ענה נכונה הוא מקבל קוד, מתבקש לצלם אותו בעזרת האייפון להיכנס לפייסבוק ולהקיש אותו בשדה ייעודי.

אני נואשתי בשלב השאלות, ככל הנראה בשאלה בנוגע לסוג העץ ממנו מכינים את מילוי השוקולד של כריות. אין ספק שהמהלך חדשני, עושה שימוש בטכנולוגיה חכמה וגורם לצופה לצפות בפרסומת פעם אחת מינימום. אבל, יש גבול לכמה ניתן לבקש מהגולש להיות אקטיבי, גם אם הוא בין גילאי 16-18 - וכל זאת עבור כניסה ל"מסיבה של כריות" בכיכובו של ציון ברוך.

להורדה

AXE Angelyzer - מי ילדה טובה?

AXE משיקים אפליקציה לזיהוי ילדות טובות. מצלמים את פניה של המועמדת ומתחילים בסריקת התמונה. תוך מספר שניות אמורה להתקבל תוצאה - ילדה טובה או רעה. הרעיון מאחורי האפליקציה חמוד (גם אם לחלוטין שוביניסטי), אני בהחלט יכולה לדמיין בחורים אשר משתמשים בה ככלי לשבירת קרח עם בחורות על הבר; ואני מניחה שלכך כיוונו בהשקת האפליקציה. בכל אופן, למרות שניסיתי לבחון האם אני "ילדה טובה" - לצערי חוויתי שגיאה באפליקציה ואני עדיין לא יודעת...

להורדה

מעקב הריון

עם בואה של עונת החתונות מגיעה גם עונת ההריונות: מכבי שירותי בריאות דואגת להריוניות הנמנות על קהל מבוטחותיה ומשיקה אפליקציית מעקב הריון. האפליקציה עושה סדר ומציגה יומן משימות, בדיקות ואירועים חשובים בהריון יחד עם קשר אמיתי בין אירוע רפואי לבין תוצאותיו הרפואיות. נחמד.

האפליקציה מציגה את התפתחות העובר בכל שלב בהריון ומאפשרת לנשים להעלות הגיגים ותחושות. להורדה

החתול שמשגע את העולם

Talking Tom Cat, החתול החוזר אחר קולו של המשתמש, מגרגר ולא מרשה שיגעו לו בזנב, מארח את Talking Ben the Dog וכובש את המקום הראשון בחנות האפליקציות החינמית עם Talking Tom Cat 2.

חברת Outfit7, שמפתחת את סדרת האפליקציות המדברות המצליחה, חצתה את רף 100 מיליון ההורדות בעולם ויש כבר מי שמכתיר אותה כ"דיסני, הדור הבא".

השקתן של כל אחת מהאפליקציות של Outfit7 נעשתה באופן מדויק עד כה. בהחלט ניתן ללמוד מהם כיצד אפליקציה ותיקה מקדמת הורדות של אפליקציה חדשה בסדרה. כל אפליקציה מקפיצה את סדרת האפליקציות המלאה שלהם בכמה דרכים כמו פופ-אפ מקדים. בעת השימוש באפליקציה, תמיד יופיע עיגול קטן שמקשר לאפליקציה מדברת נוספת.

מודל התשלום של האפליקציות הללו משתנה - חלקן עולות 99 סנטים, אך רובן פועלות במודל Freemium, קרי: הורדה בחינם ופיצ'רים מסוימים בתשלום. להורדה

כוכב נולד - הדור הבא

לא פעם הזכרתי את האפליקציות של מאקו מבית קשת. הם יודעים לעשות אפליקציות. כמו שכבר עשו עם "אל תפיל את המיליון" (מקום 13) ואיפשרו לשחק בשידור חי, כך קורה גם עם כוכב נולד 9 (מקום 74).

בעונה הנוכחית, נוסף מתחם חדש באפליקציה שפעיל רק בשידור חי ומאפשר צפייה ברשימת השירים, מילים לשירים, תעודות זהות של הזמרים, פריטי טריוויה, הצבעות השופטים וצפייה מאחורי הקלעים LIVE. להורדה

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר

אפליקציות 2/06/11
 אפליקציות 2/06/11