עכשיו זה סופי: המאגר הביומטרי יוצא לדרך בנובמבר הקרוב

היום אושרו תקנות המאגר הביומטרי, שקובעים תקופת פיילוט להקמת מאגר ביומטרי שתחל ב-1 בנובמבר ■ התקנות מתייחסות בין היתר לאופן איסוף הנתונים, פרטיות ומדדי הצלחת התהליך

הועדה המשותפת לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים, בראשות ח"כ מאיר שטרית אישרה היום (ה') את תקנות וצו המאגר הביומטרי, שיאפשרו הקמתו של מאגר כזה בזמן הקרוב. שלב הפיילוט של המאגר צפוי להתחיל כבר ב-1 לנובמבר הקרוב. תקופת הפיילוט תסתיים ב-31 לאוקטובר 2013.

התקנות והצו שאושרו, מפרטים את התהליכים הנדרשים ליישום חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע. על פי התקנות, אזרחים אשר מעוניינים לחדש מסמכי זיהוי או ליצור מסמך זיהוי חדש - יוכלו למסור אמצעי זיהוי ביומטריים (טביעות אצבע ותווי פנים), בכדי ליצור מערך רישום אוכלוסין מתקדם המכיל אודותיה פרמטרים מדוייקים של זיהוי.

במסגרת התקנות, נקבעים ההסדרים לוידוא זהות התושבים, אופן נטילת הפרמטרים הביומטריים והסדרים לשמירת פרטיותם של האזרחים, כמו גם התחשבות בדתם ומסורתם.

הצו שאושר בועדה, קובע תקופת מבחן (פיילוט) של שנתיים אשר במהלך יוחל בתהליך מבחן של התקנות באמצעות תושבים, שיתנו את הסכמתם מרצון להשתתף בתהליך המבחן. הצו מגדיר מדדים לבחינת הצלחת תהליך המבחן, ובמהלכו יבוצעו סקרי שביעות רצון של התושבים ביחס להליך הנפקת מסמכי הזיהוי הביומטרי והשימוש בהם. אחת לחצי שנה גם יוגשו דוחות המבחן לראש הממשלה, שר הפנים, שר המשפטים והשר לביטחון פנים.

בדיון שהתקיים היום הוצעו גם שיפורים לנוסח התקנות והצו, שעיקרן עסק בהגנת פרטיות האזרח, שהוטמעו לתוך נוסח התקנות והצו.