לאומי פרטנרס: אלביט הדמיה תיחתך ב-32%

"אי היכולת למחזר חוב לחברה יזמית כאלביט הדמיה, פירושה כמעט 'מכת מוות'"

מניית אלביט הדמיה צנחה מאז תחילת חודש מאי בכ-41%, אולם יש מי שחושבים שגם השווי אליו נפלה החברה - על רקע הצרות הפיננסיות של בעליה, מוטי זיסר - עדיין גבוה מדי. מסקירת מחלקת המחקר של לאומי פרטנרס, שהגיעה לידי "גלובס", עולה כי מחיר היעד שמעניק בית ההשקעות למניית אלביט הדמיה עומד על 16.1 שקל - נמוך בכ-31.5% מהמחיר הנוכחי בו היא נסחרת היום ובכ-60% מהמחיר בו נסחרה המניה בתחילת החודש שעבר. מחיר היעד משקף לאלביט שווי של 410 מיליון שקל בלבד, אחרי שעד לא מזמן נסחרה לפי שווי של מעל מיליארד שקל.

אלביט הדמיה נמצאת בעין הסערה בשבועות האחרונים, על רקע חשיפת "גלובס" אודות קשייו של בעל השליטה זיסר בפירעון חובותיו הפרטיים לבנק הפועלים. לאירופה ישראל של זיסר חוב של כמיליארד שקל לבנק המוגדר כ"בעייתי". מול החוב, משועבדות לטובת הבנק מניותיו של זיסר באלביט הדמיה, אשר שווי השוק שלהן כרבע ממנו בלבד.

אמש (ד') פרסמה אלביט את תוצאות הרבעון הראשון, שבו רשמה הפסד של 63.3 מיליון שקל. החברה צירפה לדוח הכספי גם דוח מקורות ושימושים לשנתיים הקרובות, אשר נודע להרגיע את מחזיקי האג"ח שלה, ולפיו היא צפויה לעמוד בהחזר חובותיה למחזיקי האג"ח ולבנקים בעיקר באמצעות מימוש נכסים.

"אם להיחשף - אז לפלאזה סנטרס"

האנליסט חיים בנג'ו מתייחס למסמך זה, אשר מניח שהחברה תעמוד בהתחייבויותיה ללא מחזור חוב, וכותב כי "אי היכולת למחזר חוב לחברה יזמית כאלביט הדמיה פירושה כמעט 'מכת מוות', ומטרת פרסום המסמך היא ניסיון, שלטעמנו הוא מעט מאוחר, 'להנמיך את גובה הלהבות'".

בלאומי פרטנרס מציינים כי הם אינם צופים בעיות תזרימיות ברמת המטה בשנתיים הקרובות, אולם השאלה מה יהיה לאחר מכן נותרת פתוחה, והתשובה תלויה במידה רבה ביכולת החברה למחזר חוב, יחד עם מצב השווקים שמשפיע על היכולת לממש נכסים.

היקף החוב של אלביט סולו בסוף הרבעון הראשון היה 3.16 מיליארד שקל, רובו למחזיקי האג"ח, הונה העצמי הסתכם ב-775 מיליון שקל והיקף הנכסים הנזילים עמד על סכום דומה. עד סוף שנת 2013 צריכה החברה לפרוע קרן וריבית לבנקים ולמחזיקי האג"ח, בהיקף של 956 מיליון שקל, ולהערכת החברה המזומנים שברשותה, בתוספת תזרים מפעילות מימוש של מניות ונכסים, עתידים להספיק לצרכים אלה, כאשר במקביל החברה תבצע בשנתיים הללו השקעות בהיקף של 340 מיליון שקל.

בלאומי פרטנרס מסכמים וכותבים כי "למשקיע שרוצה להיחשף לפעילותה של אלביט הדמיה מומלץ לעשות זאת באמצעות החזקה ישירה בחברות הבנות הציבוריות - פלאזה סנטרס, אלביט מדיקל, והשקעה ישירה ב-EDT (מניה בה מחזיקה קרן ההשקעות של החברה בארה"ב, ר.ש.)". בלאומי מאמינים בעיקר בפלאזה סנטרס, זרוע העיקרית של אלביט במרכז ומזרח אירופה בתחום הנדל"ן המסחרי, המוחזקת בשיעור של 62% ונסחרת בכ-60% מהונה העצמי. עוד מציינים בלאומי, כי פוטנציאל הצפת הערך בחברות הבנות כבר מתומחר כיום בחלקו במניית אלביט הדמיה.

המלצת "תשואת החסר" שמצמיד לאומי פרטנרס למניה, מגיעה יממה לאחר שבית ההשקעות כלל פיננסים העריך כי הירידה במחירי איגרות החוב של אלביט הדמיה מהווה הזדמנות למשקיעים שמוכנים לקחת סיכון, כיוון שהתשואה מפצה על סיכון זה. שמונה סדרות החוב של החברה נסחרות היום ביציבות, ומשקפות תשואה של 11%-15%.

האנליסט יובל בן זאב ציין, בין היתר, כי "המשקיעים הצביעו ברגליים בצורה חד משמעית, תוך שהם קובעים: 'לפנינו מצב של משבר פיננסי בחברה'". עם זאת, בשורה התחתונה, הוא סבור כי "להערכתנו, יש לחברה די מקורות כדי להתמודד עם צרכי המזומנים שלה בשנים הקרובות".

יש לציין, כי בהמלצת כלל פיננסים הדגיש בית ההשקעות את מעורבותו בגיוסי ההון של אלביט הדמיה והחזקתו המהותית בניירות הערך שלה. לאומי פרטנרס, לעומת זאת, מדגיש היעדר כל קשר או החזקה בחברה.

כך חישבו בלאומי פרטנרס את שווי אלביט הדמיה
 כך חישבו בלאומי פרטנרס את שווי אלביט הדמיה