בזק תכיר ברווח של מאות מיליוני שקלים ממכירת נכסים

כך עולה מתשקיף המדף שפרסמה החברה ■ מדובר בנכסים שאינם פעילים או כאלו שלא יידרשו בעקבות המעבר לרשת ה-NGN

חברת התקשורת בזק ממשיכה לגייס הון. החברה פרסמה אתמול (ד') תשקיף מדף עב כרס לקראת גיוס אפשרי באמצעות הנפקת אג"ח, אופציות וניירות ערך מסחריים. נזכיר, שהחברה שבשליטת שאול אלוביץ' החלה לחלק דיבידנד מיוחד של 3 מיליארד שקל, כשהמנה הראשונה חולקה לפני כמה שבועות.

בהקשר זה, בזק מציינת בתשקיף שהיא מעריכה שהוצאות המימון הצפויות מותרות בניכוי לצורכי מס. עם זאת, היא עדיין לא פנתה לרשויות המס לאישור. בזק, בניהולו של אבי גבאי, נסחרת בבורסה של תל אביב בשווי של 23.6 מיליארד שקל.

הנה עוד כמה נתונים שעולים מהתשקיף:

■ 6.83 מיליארד שקל - זהו היקף ההלוואות של בזק מבנקים וממקורות חוץ-בנקאיים. מתוך הסכום, 600 מיליון שקל הם בהלוואות לזמן קצר בריבית משתנה על בסיס ריבית הפריים. בזק מעדכנת שלפי הערכתה, היקף החוב שהיא תגייס במהלך 2011 יהיה 1 מיליארד שקל.

■ "מאות מיליוני שקלים" - זהו היקף רווחי ההון (לפני מס) שבזק עשויה להכיר בהם בשנים הקרובות, בזכות מכירת נכסים שאינם פעילים, או שלא יידרשו עם המעבר לרשת ה-NGN.

■ 6.9 מיליון שקל - זהו הסכום שבזק והחברות הבנות שלה, פלאפון ובזק בינלאומי, שילמו ב-2010 כשכר טרחה לרואי החשבון. זוהי עלייה של 47.3% לעומת 2009, והחברה מסבירה כי "שעות הביקורת גדלו בעיקר עקב בחינת עמידה בהוראות תקנות ניירות ערך, בעניין אפקטיביות הבקרה הפנימית".

■ 12.5 מיליון שקל - זהו היקף התרומה של בזק לקהילה ב-2010, ובכוונתה להגדיל את התקציב ב-2011. בזק מציינת שהיא תומכת בתוכניות לצמצום פערים חברתיים-חינוכיים שנובעים מאי-זמינות לעולם המחשב והאינטרנט.

■ 1 מיליון שקל - אלה סך ההוצאות הקשורות בתשקיף שהגישה בזק.