אולטרהשייפ בהנפקה שנייה תוך שבוע; "המשקיעים רצו עוד"

חברת האסתטיקה אולטרהשייפ יוצאת להנפקה נוספת על בסיס תשקיף מדף כשבוע לאחר שגייסה 8.4 מיליון שקל ■ זאת, בעקבות ביקושי יתר

חברת האסתטיקה אולטרהשייפ, שפיתחה ומשווקת מוצר להמסה של שומן באמצעות אולטרה-סאונד, מבצעת הנפקה בפעם השנייה בתוך שבוע, על בסיס תשקיף מדף. זאת, בעקבות ביקושי-יתר בגיוס הקודם. "המשקיעים רצו עוד", אומר אסף איל, מנכ"ל החברה.

אולטרהשייפ ביקשה בהנפקה הקודמת, ביום ה' שעבר, לגייס 5.9 מיליון שקל לפי מחיר מניה של 2 אגורות למניה (אך למעשה במחיר אפקטיבי של 0 בשקלול האופציות). ההנפקה הסתיימה בביקוש-יתר, והמחיר נסגר על 3.3 אגורות ואף בוצעה הקצאה נוספת, כך שהחברה גייסה סכום כולל של 8.4 מיליון שקל. עם זאת, המניה הגיבה בירידות וממשיכה לרדת גם כעת ב-5.3%, עם פרסום ההצעה החדשה שווי השוק של החברה הוא 58 מיליון שקל.

גורמים משוק החיתום העלו את האפשרות כי משקיעים שנותרו מחוץ להנפקה הם שביקשו גיוס נוסף באותם התנאים. בהנפקה החדשה מוצעות המניות במחיר מינימלי של 3.04 אגורות, פרמיה של 68% על מחיר השוק, אך דיסקאונט של 30%-40% בשקלול האופציות.

אולטרהשייפ הודיעה באחרונה על הצטרפות דירקטור חדש, אלון מאור, בעבר בכיר בלומניס ומייסד ומנכ"ל חברת אסטרה. החברה ציינה בעת הצטרפותו כי היא מתכננת "כיווני התפתחות אורגניים ולא אורגניים" - כלומר, גם רכישת חברות. איל אומר היום ל"גלובס" כי "אנחנו מבינים שחברה בתחום האסתטיקה עם מוצר אחד, היא בעלת פוטנציאל צמיחה מוגבל. אבל את המוצר הנוכחי שלנו אנחנו לא נוטשים, הוא חדשני ויכול לשמש כעוגן למכירת מוצרים אחרים".

אולטרהשייפ רשמה בעבר מכירות של יותר מ-20 מיליון דולר, אך נקלעה למשבר שיווקי, רגולטורי ופיננסי שפגע בה. ברבעון הראשון ההכנסות של החברה היו 2 מיליון דולר, כפול מאשר ברבעון המקביל, וההפסד היה 1.8 מיליון דולר.

מאמצי הרישום של החברה מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) ממשיכים, ואולטרהשייפ נערכת לניסוי יעילות, שאת תוצאותיו היא מתכננת להגיש ל-FDA ברבעון האחרון של השנה. עם זאת היא מדגישה כי הרשות לא אישרה עדיין את הניסוי, ולא ציינה כי תסתפק בניסוי זה למתן האישור.