הדולר בשפל של חודש: נפל השבוע ב-2.5% ל-3.387 ש'

המשך הנתונים החזקים בישראל, אל מול ההאטה הכלכלית המסתמנת בארה"ב, גורם למשקיעים הזרים להמשיך לקנות שקלים ולמכור דולרים

הדולר המשיך להיחלש גם היום (ו') מול השקל, זה היום הרביעי ברציפות, ונסחר בשפל שלא נראה מאז ה-2 ביוני, תוך שהוא חוצה מטה את רף ה-3.39 שקלים. דריכות הורגשה בשוק לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב, כאשר בשוק המט"ח העולמי נסחר הדולר ביציבות לפני פרסום הדוח.

המטבע האמריקני איבד 0.6% לשער יציג של 3.387 שקלים והאירו היציג נחלש ב-0.4% ל-4.908 שקלים. הדולר נחלש השבוע ב-2.5% מול השקל על רקע היחלשותו בעולם ולאור העלאת תחזיות הצמיחה של בנק ישראל למשק הישראלי. בבנק ישראל מעריכים שהמשק יצמח ב-5.2% השנה (לעומת 4.5% בשנה הקודמת), וזאת בזמן שבארה"ב חוששים מהאטה כלכלית נוכח שורה של נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו לאחרונה.

נתוני התעסוקה שיפורסמו בצהריים בארה"ב, לאחר קביעת השערים היציגים בישראל, ישפכו אור על מצב המשק האמריקני. ההערכות הן כי קצב יצירת המשרות הואט בחודש מאי, אולם השאלה היא עד כמה. הנתונים ייבחנו מקרוב על ידי הפדרל ריזרב, והוא יגיב להם בהודעת הריבית הקרוב ויאמר למשקיעים מה צעדיו הבאים מבחינת המדיניות המונטרית.

בנק ישראל רכש אתמול כ-150 מיליון דולר לאחר שהדולר נפל מתחת ל-3.4 שקלים, אולם הדבר לא עצר את הירידה. בנקים זרים מוכרים דולרים במאות מיליוני דולרים וקונים שקלים על רקע ההאטה הכלכלית בארה"ב מחד והנתונים המצביעים על חוזקה של כלכלת ישראל מאידך. בשוק מצפים להמשך העלאות הריבית בישראל בחודשים הקרובים, בעוד שבארה"ב העלאת ריבית לא נראית באופק, כך שהרחבת פער הריביות של ישראל מול ארה"ב תורמת רבות להתחזקות השקל.