ג'נרל מוטורס בוחנת: רכישת חלק ממניותיה מממשל ארה"ב

משרד האוצר האמריקני מחזיק בכ-33% ממניות ג'נרל מוטורס, שרוצה לרכוש את חלקן מחדש ■ לג'נרל מוטורס הון בהיקף 30.6 מיליארד ד' ■ דובר GM: "לא פוסלים אף אפשרות"

בכירים בג'נרל מוטורס דנים באפשרות לרכוש חלק ממניותיה אשר נמצאות בבעלות משרד האוצר האמריקני, במטרה לצמצם את אחזקות הממשלה בחברה, העומדת כרגע על 33%, כך מסרו ל"בלומברג" שלושה גורמים הבקיאים בעניין.

עדיין לא התקבלה החלטה סופית על הרכישה, אמרו המקורות אשר ביקשו להישאר בעילום שם. זאת כאשר ברקע, בוחנת ג'נרל מוטורס שימוש ביתרות המזומנים שלה, בהם חיזוק קרנות הפנסייה שלה, החזרי חובות ומימון תוכניות לייצור כלי רכב חדשים.

לפי התוצאות שהציגה בסוף הרבעון הראשון השנה, לג'נרל מוטורס הון סחיר בהיקף 30.6 מיליארד דולר. "במידה ותשתמש בו לרכישת חלק מהנתח הממשלתי בחברה, הדבר ירגיע את המשקיעים - שחוששים שמכירה עצמאית של המניות על ידי משרד האוצר תפגע בערך המניה של החברה", אמר דוויד וויסטון, אנליסט מחברת מורנינג סטאר בארה"ב.

"מעל מניות החברה מרחפת סכנה עקב אחזקות הממשל בה", מסביר וויסטון. "בג'נרל מוטורס מעריכים כי רכישת חלק מהמניות וצמצום אחזקות הממשל, תרדד חלק מהסיכון". האחזקות של ממשלת ארה"ב בג'נרל מוטורס, בהיקף של כ-500 מיליון מניות, מוערכות בכ-14.6 מיליארד דולר לפי מחיר הסגירה של מניות ג'נרל מוטורס, בוול סטריט אמש (ו').

"במונחים של הון נזיל, יש לנו סדר עדיפויות ברור, הכולל ייצוב מאזן התשלומים שלנו ותגבור קרנות הפנסיה", אמר דובר ג'נרל מוטורס, ג'ים קיין. "המטרה שלנו היא לממן את הפעילויות השונות שלנו במזומן, ולהשיב את ההון המיותר לבעלי המניות. עדיין לא שללו אף השקעה או הוצאה", אמר. מנגד, במשרד האוצר האמריקני, סירבו להגיב לחדשות.