ביזיון: עו"ד הבריחה לכלא ויאגרה וקוקאין - ונשלחה ל-7 חודשי מאסר

עו"ד ליאורה ברקו הורשעה באספקת סמים לאסירים יצחק בר-מוחא ואלירן דריי ■ ביהמ"ש: "ברקו פגעה בראש ובראשונה בציבור עורכי הדין שמתוכם באה ובדימויים הציבורי כאנשי חוק"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') עונש של 7 חודשי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על-תנאי על עו"ד ליאורה ברקו, שהורשעה בכך החדירה אל בין כותלי הכלא קוקאין וויאגרה והעבירה אותם ללקוחותיה, העבריינים יצחק בר-מוחא ואלירן דריי, שמרצים עונשי מאסר בגין עבירות סמים, אלימות ונשק.

"בחסות מקצועה כעורכת דין, המקנה לה אפשרות להיכנס לכלא על מנת לפגוש את לקוחותיה, הסכימה ברקו לשתף פעולה עם תוכניתו של בר-מוחא ולהחדיר סמים לכלא עבורו. ברקו ביזתה במעשיה את מקצוע עריכת הדין", כתבה השופטת נאוה בן-אור שגזרה את דינה של ברקו.

עוד ציינה השופטת כי במעשיה פגעה עו"ד ברקו בציבור בכללותו ובבתי המשפט בפרט, ש"רואים בעורכי הדין נציגים נאמנים של החוק ו'קציני בית המשפט'".

"לנגד עינינו עשתה ברקו מעשה השומט את בסיסו הערכי של המקצוע. מעשה העבירה שביצעה אינו מסתכם אפוא בעצם הפרת החוק. ברקו פגעה בראש ובראשונה בציבור עורכי הדין אשר מתוכם באה, בדימויים הציבורי כאנשי חוק ובאמון שמערכת אכיפת החוק רוחשת להם", כתבה השופטת.

על בר-מוחא, שכונה בגזר הדין "מחולל פשיעה בכלא", נגזר בגין קבלת הסמים עונש של שנת מאסר בפועל, ש-3 חודשים מתוכה ירוצו בחופף לתקופת מאסרו הנוכחי.

על דריי, שרק שמר את הסמים בעבור בר-מוחא ואשר מעורבותו במעשים הייתה נמוכה, גזרה השופטת עונש של 5 חודשי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על-תנאי.