מירס בחרה בנוקיה-סימנס להקמת הרשת הסלולרית שלה

הזכייה של נוקיה-סימנס במכרז באה לאחר כמה שנים של כשלונות ואכזבות מהשוק הישראלי

חברת מירס בחרה בנוקיה-סימנס על מנת להקים את הרשת הסלולרית החדשה שלה. נוקיה-סימנס התמודדה מול חברת אריקסון ועד הרגע האחרון התחרות בין החברות הייתה מאוד צמודה. ככל הידוע גם הפערים במחירים לא היו גדולים, כך שהזכייה של נוקיה-סימנס מיוחסת לשילוב בין הצעתה הכספית, ליכולת טכנולוגית משופרת בכמה תחומים, שלדעת אנשי מירס יצרו הבדל איכותי מסוים בין החברות בחלק מהמרכיבים, אך לא הבדל משמעותי.

נציין שגם במכרז שניהלה חברת פרטנר לבחירת ספק, אמרו אנשי החברה כי בתחומים מסוימים הם מצאו עדיפות לנוקיה-סימנס, ואילו לא היו חילופי מנכ"לים בפרטנר, היא הייתה זוכה במכרז.

הזכייה של נוקיה-סימנס במכרז באה לאחר כמה שנים של כשלונות ואכזבות מהשוק הישראלי. אריקסון, גם אחרי ההפסד האחרון, היא עדיין הספק המוביל בשוק הסלולר בישראל, אך הזכייה מחדדת את התחרות בין החברות משום שנוקיה-סימנס תקים פעילות בישראל ותהיה לה נוכחות מקומית שתסייע למפעילים לראות בה שחקן מקומי, שכן אחד החששות שהיו למירס ולחברות אחרות, היא העובדה שלנוקיה-סימנס, יש נוכחות לא גדולה דיה בארץ לעומת אריקסון.

היקף המכרז המדווח הוא 200 מיליון שקלים לתקופה של 3 שנים אך המחיר אינו אומר הרבה בשל העובדה שמדובר בהיקף אנטנות לא מלא שיידרש לכיסוי כל הארץ. כלומר, כנראה שמדובר בסדר גודל של כאלף אנטנות - מחצית מכמות האנטנות הנדרשות לכיסוי כל הארץ בתחומי התדרים שבהם עומדת מירס לפעול. בכל מקרה, המחיר הוא אינדיקציה בלבד להשקעה של מירס שתסתיים בהרבה יותר כסף, בשל הצורך בהשקעות בתחומים נוספים כדי להקים רשת בצורה אופטימלית.