מחיר ייסוף השקל: נזק של 6 מיליארד ש' ליצואניות הגדולות

D&B: היקף המכירות לייצוא של שבע מחברות התעשייה הגדולות הסתכם ב-2010 בכ-118 מיליארד שקל - גידול של 3% בלבד ביחס ל-2009 ■ הרווחיות של החברות ירדה בממוצע ב-1%

שבע מיצואניות התעשייה הגדולות ספגו נזק של כ-6 מיליארד שקל עקב ייסוף השקל, כך על פי דירוג חברות התעשייה של חברת D&B ישראל.

על פי הדירוג, תוצר ענף התעשייה הישראלי, המהווה שיעור של כ-20% מסך התוצר העסקי הישראלי, הציג גידול של כ-7.8% במהלך שנת 2010. היקף המכירות של 10 החברות הגדולות בענף התעשייה הסתכם ב-2010 בכ-182 מיליארד שקל. על פי כלכלני D&B, שווי הפער בסך המכירות שספגו חברות התעשייה הגדולות עקב ייסוף השקל הסתכם בשנת 2010 בסך של כ-9 מיליארד שקל.

במסגרת הדירוג בחנו כלכלני D&B את שיעור המכירות לייצוא של שבע מתוך עשר חברות התעשייה הגדולות. שיעור הממוצע של המכירות לייצוא בחברות שנבדקו עמד על שיעור של כ-82% ממחזור המכירות ומשקף ירידה ממוצעת של כ-2% בשיעור המכירות לייצוא בקרב חברות אלו, בהשוואה לאשתקד. שווי הפער במכירות לייצוא שספגו חברות התעשייה הגדולות עקב ייסוף השקל הסתכם בשנת 2010 בסף של כ-6 מיליארד שקל.

עם זאת, יש לציין כי אחוז הרווחיות של שבע היצואניות המובילות הציג ירידה ממוצעת של כ-1% בלבד עקב עסקאות הגידור להגנה מייסוף המטבע שביצעו החברות.