לקראת שבועות: צריכת החלב ברבעון הראשון גדלה בכ-3%

הביקוש לחלב הבקר ומוצריו עמד על 332.5 מיליון ליטר במונחי חלב גולמי ■ גידול ניכר במיוחד של 10.3% בצריכת חמאה שולחנית ■ גידול של 6.3% בצריכת גבינות קשות ומותכות

שבועות בפתח, ומועצת החלב מדווחת היום (ב') על שיא חדש בצריכת חלב בקר בישראל: מנתוני מועצת החלב לסיכום שיווק חלב ומוצריו ברבעון הראשון של 2011, ניכר גידול ממוצע של 3% בביקוש לחלב הבקר ומוצריו, והוא עמד על 332.5 מיליון ליטר במונחי חלב גולמי.

נדגיש כי נתונים אלה אינם כוללים, כאמור, את נתוני המכירות המוגברות של השבועות והימים האחרונים, לקראת חג השבועות.

מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי, מסר כי מניתוח נתוני המכירות בפועל עולה כי גידול ניכר במיוחד של 10.3% נרשם בצריכת חמאה שולחנית לכדי 1.6 מיליון ק"ג ברבעון הראשון של 2011, לעומת 1.45 ק"ג ברבעון המקביל אשתקד.

צריכת גבינות קשות ומותכות מחלב בקר עלתה ברבעון הראשון של השנה בכ-6.3% ל-103.4 מיליון ק"ג - לעומת 101.7 מיליון ק"ג ברבעון המקביל אשתקד.

"עם ישראל הגביר מאוד גם את צריכת הגבינות הקשות והמותכות שלו ל-7.66 מיליון ק"ג בחודשים ינואר עד מארס השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של כ-6.3%", אומר דרורי ומציין כי הגידול בצריכת חלב בקר ומוצריו נרשם בכל הקטגוריות: עלייה של 1.67% בצריכת חלב לשתייה ומשקאות חלב ל-103.4 מיליון ליטר, לעומת 101.7 מיליון ליטר ברבעון המקביל אשתקד; עלייה של 2.8% בצריכת תוצרת ניגרת (יוגורטים ומעדנים) ל-42.3 מיליון ליטר, לעומת 41.1 מיליון ליטר בתקופה המקבילה אשתקד. צריכת הגבינות הלבנות גדלה ברבעון הראשון של השנה ב-1.7% ל-22.9 מיליון ק"ג.

דרורי מציין כי הן רשות הבריאות והמזון בארה"ב (FDA) והן האיגוד הישראלי לרפואת ילדים והאגף למדיניות רפואית בהסתדרות הרפואית בישראל, שוללים את המיתוסים השונים המופצים באחרונה על-ידי גורמים בעלי אינטרסים אידאולוגיים ומסחריים שונים, ומחייבים צריכת חלב בקר ומוצריו כרכיב חיוני בתזונת תינוקות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים, ואף ממליצים על צריכה של לפחות 3 מוצרי חלב ביום.