מיקי חיימוביץ' תגיש הערב את מהדורת החדשות האחרונה שלה

בנוכחותה על המסך, שהרחיבה את קריאת הטלפרומטר להגשה, סללה חיימוביץ' דרך למובילות מהדורות אחרות שבאו אחריה, ובהן גאולה אבן ויונית לוי

אשת הטלוויזיה מיקי חיימוביץ' תגיש היום (ב') בערב את מהדורת החדשות האחרונה שלה. בשעה 20:00 תתיישב חיימוביץ' לצדו של יעקב אילון באולפני ערוץ 10 שבגבעתיים ותסיים פרק נוסף בהיסטוריית השידור הישראלית.

בזיווגם החדשותי היו חיימוביץ' ואילון מי שהגדירו במשך שנים את ההגשה הטלוויזיונית, עד שלמעלה מעשור נדמה היה כי אירועי היום לא יכולים להיות מועברים בפורמט אחר לצופים.

את דרכה הטלוויזיונית החלה חיימוביץ' כתחקירנית בערוץ 1. בראשית שנות ה-90' החלה בהגשת תוכניות בטלוויזיה בכבלים, וב-1993 הייתה למגישת החדשות הראשונה של ערוץ 2, לצדו של אילון.

החיבור בין השניים אומץ באהבה על-ידי הצופים, אם כי לא היה חף מסטריאוטיפיות - הוא האלפא-מייל הגברי והקר, אותה נהגו ונוהגים לכנות מאז "חמה ורגישה".

חיימוביץ' לא הייתה מגישת החדשות הראשונה בישראל, אולם היא הייתה הראשונה שהגדירה באישיותה צורת הגשה. היו אלה ימים של ערוץ חדש ונוצץ, וכפי שהכול זרח אז בחדשנות - כך היה במהדורת החדשות המרכזית החדשה של ישראל.

בניגוד לקרייניות ערוץ 1 שקדמו לה, חיימוביץ' התבקשה ברוח הערוץ המסחרי, ואכן הביאה אל המסך דימוי אנושי, נינוח ומעורר הזדהות. יש בה את הזוהר המתבקש לאישיות טלוויזיונית בדרגתה, ומאידך גם את היומיומיות שמורידה את הכול אל גובה העיניים. אילון הופקד על הפומפוזיות המסורתית של קריאת החדשות, ובעיניה של חיימוביץ' ראית את כל הסאבטקסט.

אם לדליה מזור הייתה בעיקר דיקציה טובה והרבה סגנון, חיימוביץ' הייתה הראשונה מבין קודמותיה שיצקה לתוך הסגנון הזה תוכן, שגם הפך למותג. בנוכחותה על המסך, שהרחיבה את עבודת קריאת הטלפרומטר למלאכת הגשה, היא סללה את הדרך למובילות מהדורות אחרות שבאו אחריה, ובהן גאולה אבן, יונית לוי ומירב מילר, שונות ממנה ככל שיהיו. אך למרות הישגיה הרבים, חיימוביץ' לא הצליחה לדחוק מעליה את כל המעמסות שנושאות עמן נשים בכירות בטלוויזיה.

כשב-2002 עברה חיימוביץ' לשדר בערוץ 10, היא הואשמה בבגידה למרות שלא הייתה הראשונה שחצתה את הקווים. בסגנונה היא הוגדרה בכיינית, וכששאלה בתקיפות את הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה, הייתה ביקורת שכינתה אותה "היסטרית". גם הדיונים על תסרוקתה ובגזרתה תפסו מקום נכבד יחסית, אך יותר מכל היה זה שכרה שתמיד משך כותרות, הרבה יותר משל עמיתיה לערוץ שהרוויחו יותר ממנה.

היו גם מי שניסו לעשות בה שימוש בכדי לנגח את הערוץ על בזבזנותו, אבל חיימוביץ' הייתה זכאית לכל שקל שקיבלה - ולו רק בכדי להגדיר את עמדת מגישת החדשות ביוקרתה המתבקשת.

קשים הם חייהן של הדמויות הטלוויזיוניות. אדם יכול לשהות על המסך עשרות שנים, להגדיר דפוסי צפייה ולהיות חלק ממשפחתנו - וכעבור ימים אחדים מעזיבתו הוא נשכח.

במקומה של חיימוביץ' תתיישב בשבוע הבא תמר איש-שלום, ויעקב יהיה אותו יעקב, וגם האולפן ימשיך להתנועע בדינמיות. אך את התרומה של מיקי חיימוביץ' לשידורי החדשות בישראל יראו עוד שנים אחרי לכתה, גם כשלא יזכרו עוד את שמה.