ליגת הכדורסל: החוק הרוסי בוטל, 4 זרים ירשמו בטופס המשחק

עוד החלטות שהתקבלו במינהלת הליגה לקראת העונה הבאה: תקציב המינימום לכל קבוצה יגדל ל-5 מיליון שקלים; שיטת הפיינל-פור השנויה במחלוקת תישאר גם ב-2011/12

דירקטוריון מינהלת ליגת העל בכדורסל החליט היום (ב'), בתום ישיבה שערך במשרדי המינהלת בתל אביב, לבטל את החוק הרוסי, במסגרתו חוייבו הקבוצות לשתף 2 שחקנים ישראלים בכל רגע נתון במהלך המשחקים. במקום זאת, החל מעונת 2011/12 תופעל מדיניות שתתיר רישום של ארבעה זרים בלבד בטופס המשחק לכל קבוצה, כשכולם יוכלו להיות במקביל על הפארקט (בניגוד למדיניות החוק הרוסי, שהתירה רישום בלתי מוגבל של זרים, אך שיתוף במקביל על הפארקט של שלושה בלבד).

השינויים יקבלו תוקף החל מהעונה הבאה, ויהיו תקפים לפחות עד תום עונת 2013/14.

הנפגעת העיקרית מהרפורמה הזאת היא מכבי ת"א - שעקב ההתמודדות שלה בשלוש מסגרות שונות בעונה הבאה (ליגת העל, הליגה האדריאטית והיורוליג) תבנה סגל רחב במיוחד, שיכיל 6-7 זרים - אך תוכל, כאמור, לשתף רק 4 מהם במהלך משחקי הליגה.

עניין נוסף שעלה על סדר היום הוא תקציב המינימום לכל קבוצה שתופיע בליגת העל. בעוד בעונה החולפת רף הכניסה לליגה עמד על 4.5 מיליון שקלים, החל משנה הבאה הסכום יעמוד על 5 מיליון שקלים לקבוצה. בעונת 2012/13 יגדל הסכום ל-5.5 מיליון שקלים, ואילו בעונת 2013/14 יעמוד התקציב המינימאלי על 5.75 מיליון שקלים. מתוך סכומים אלו, 75% ברוטו יצטרכו להיות מוקצים מדי שנה לטובת שכר שחקנים ומאמנים.

החלטה נוספת שהתקבלה היום קבעה כי מתכונת הליגה הנוכחית תישמר, לפיה הקבוצה שתסיים במקום הראשון בליגה הלאומית, תוכל להעפיל לליגת העל כשוות זכויות בכפוף לעמידה בתקציב המינימום. הקבוצה שתסיים במקום האחרון בליגת העל, תרד לליגה הלאומית, אולם באם תציג יכולת כלכלית, תוכל לשמור על מקומה בליגת העל תמורת פיצוי כספי.

שיטת הפיינל-פור השנויה במחלוקת תישאר גם בעונה הבאה, כשבמהלך העונה יתקיים דיון מחודש לגביה.

יו"ר מינהלת הליגה, אבנר קופל, מסר בתגובה: "ליגת לוטו יוצאת לדרך מקצועית וכלכלית חדשה, מתוך רצון להגדיל את האטרקטיביות והתחרותיות ולאפשר לקבוצות הפריפריה להצטרף לליגה. אני מודע לכך שלא לכל הדירקטורים מתאימה תוכנית זו במלואה משיקוליהם הם, אך אני מעריך את נכונתם לעשות ויתורים למען הכדורסל וליגת לוטו בפרט".