eBay השלימה את בליעתו של הסטארט-אפ הישראלי מג'נטו

לפני שנה רכשה ענקית המסחר המקוון 49% מהסטרט-אפ ב-22.5 מיליון דולר ■ בעזרת הפלטפורמה של החברה מתכוונת eBay להרחיב את מערכת הפעלה למסחר מקוון

ענקית הקמעונאות המקוונת eBay השלימה היום (ב') את רכישת הסטארט-אפ הישראלי Magento לאחר שרכשה בתחילת השנה שעברה 49% מהחברה, המפתחת פלטפורמות סחר אלקטרוני, ב-22.5 מיליון דולר. זהות ההשקעה נחשפה רק בחודש פברואר השנה באירוע האנליסטים השנתי של איביי. על פי הערכות, שווי החברה עלה מאז ולכן עבור 51% הנותרים שילמה איביי סכום גבוה יותר, אך מחיר העסקה לא פורסם. פרטי העסקה צפויים להיסגר במהלך הרבעון השלישי השנה.

מג'נטו נוסדה בשנת 2001 על ידי רועי רובין (מנכ"ל) ויואב קוטנר (סמנכ"ל טכנולוגית - אין קשר למגיש והשדרן הידוע) תחת השם Varien ועסקה בעיצוב אתרים. ב-2003 החברה שינתה כיוון למסחר אלקטרוני ובהמשך שינתה את השם למג'נטו. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמות סחר אלקטרוני בקוד פתוח עבור חברות מסחריות ממגזרים שונים כדי שיוכלו לפתוח חנויות שמותאמות למוצרים שהן רוצות לשווק ולמכור. הפלטפורמות של מג'נטו מציעות יכולות של מסחר אלקטרוני, לצד ניהול קטלוג מוצרים, מלאי, לקוחות וצבר הזמנות. על פי נתוני מג'נטו, החברה כמעט שילשה את הכנסותיה ב-2010 ולדברי רובין, נוספים לה כ-100 לקוחות עסקיים מדי חודש.

בהודעה הרשמית שפרסם רובין בבלוג של מג'נטו נכתב כי "בשנה שחלפה מאז ההשקעה בחברה, איביי למדה להכיר את הפלטפורמה שלנו, את התרבות העסקית שלנו ואת הקהילה שלנו. הם חוו את התשוקה בחברה והם מלאי רצון לנצל את הכוח שיש בפלטפורמה הזו כדי ליצור את הדור הבא של החדשנות במסחר אלקטרוני".

רובין הודיע כי הוא וקוטנר ימשיכו לנהל בינתיים את ענייני החברה והיא תמשיך לפעול מלוס אנג'לס ומאוקראינה יחד עם 300 עובדיה. עם זאת, עדיין לא ברור האם המוצר של מג'נטו ימשיך כמותג בפני עצמו או יוטמע באופן מלא בתוך פלטפורמת המסחר הפתוחה של איביי, X.Commerce. פלטפורמת המסחר החדשה של איביי צפויה להיחשף לקהל הרחב וללקוחות החברה באוקטובר השנה.