אחמדינג'אד על ישראל: "הם חסרי כוח, בובות של ארה"ב"

נשיא איראן: "'המשטר הציוני' הוקם במטרה לשרת את האינטרסים של המערב במזרח התיכון" ■ מוקדם יותר פורסם כי איראן שלחה צוללות לים סוף במטרה לאסוף מידע מודיעיני באזור

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד אמר היום (ג') כי "המשטר הציוני", הוקם במטרה לשרת את האינטרסים של המערב במזרח התיכון. את הדברים פרסמה סוכנות הידיעות האירנית "איסנא".

לדבריו של אחמדינג'אד, "העם שאנחנו מכנים 'הכובשים של פלסטין' חסר כוח, הם בסך הכול בובות. הם עושים רק מה שארצות הברית מחליטה". את הדברים אמר אחמדינג'אד במהלך מסיבת עיתונאים בטהרן.

הנשיא קרא לפלסטינים להתאחד ואמר: "כל עמי האזור חייבים לסייע לשחרר את אדמות פלסטין".

אירן שלחה צוללות לים סוף

מוקדם יותר היום פורסם כי איראן שלחה צוללות לים סוף במטרה לאסוף מידע מודיעיני באזור - כך לפי דיווחים של סוכנות הידיעות האירנית "פארס". על פי הדיווח, בו מופיעים דבריו של גורם ביטחוני אירני בכיר שסירב לחשוף את שמו, "הצוללות נשלחו למשימות ארוכות טווח".

"צוללות קרב אירניות נכנסו למי הים האדום במטרה לאסוף מודיעין על ספינות קרב של מדינות אחרות", אמר הגורם האירני. "שתי הצוללות עברו במפרץ עדן ב-14 במאי - ומשם ליעדן ולביצוע משימתן". בצה"ל סירבו להגיב לדיווח.

באיראן דווח היום גם כי הצלב האדום במדינה מתכוון לשלוח סיוע הומניטרי לרצועת עזה, בעקבות פתיחתו של מעבר רפיח לפני שבועיים. יו"ר הצלב האדום האיראני אבו-אלהסן פאקיה כינה את המצור על עזה "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי", הביע סיפוק מהחלטתה של מצרים לפתוח את המעבר וטען כי בעקבות פתיחת המעבר הארגון מוכן לשלוח סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בחודש מרס השנה עברו שתי ספינות קרב בתעלת סואץ - בדרכן לנמל לטקיה שבסוריה, שם הן עגנו במשך מספר ימים. זמן קצר לאחר מכן, דווח באיראן כי הספינות התעלמו בהפגנתיות מפניית צה"ל שנעשתה אליהן באמצעות רשתות הקשר ומפקד חיל הים האיראני צוטט אז בכלי התקשורת האיראניים: "אמרנו להם שזה לא העסק שלהם. הספינות המשיכו בדרכן למרות שהיישות הציונית איימה על הספינות מספר פעמים וניסתה לתאר את מעשיהן כמהלך מסוכן".