כפי שנחשף ב"גלובס": חזקיהו מונה למנהל בכיר בקבוצת דלק

חזקיהו מונה לתפקיד מנהל בכיר בתחום האנרגיה והשקעות פיננסיות ■ יהיה אחראי על הטיפול בפיתוח מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן", כולל סגירת המימון לפיתוח המאגרים, וכן תוטל על כתפיו משימת הפשרת היחסים עם הרגולטור

רוני חזקיהו, עד לא מזמן המפקח על הבנקים בבנק ישראל, מונה לתפקיד בכיר בקבוצת דלק של יצחק תשובה. כך דיווחה החברה היום (ג') לבורסה, בהמשך לחשיפת "גלובס" שלשום.

תפקידו של חזקיהו מוגדר כ"מנהל בכיר בתחום האנרגיה והשקעות פיננסיות". הוא יחל לכהן בתפקיד מה-15 ביוני.

חזקיהו ירכז בקבוצת דלק את הטיפול בתחום האנרגיה הכולל את חיפושי הגז והנפט וקידוחי הגז ב"תמר" ו"לוויתן", מערך ההולכה, היצוא העתידי של גז מהמאגרים שנתגלו והעבודה מול הרגולציה, המחוקק ומשרדי האוצר והתשתיות.

תחום נוסף אותו אמור להוביל חזקיהו - כבנקאי מנוסה המתמחה במימון פרויקטים - הוא הסגירה הפיננסית של מימון פרויקטי האנרגיה: קידוח, הולכה ויצוא. בשבוע שעבר העריך אנליסט UBS כי עלויות הפיתוח ב"לוויתן" שכוללות תשתית ומתקן הפקה יגיעו לכדי 14 מיליארד דולר. וזאת בלי להביא בחשבון את עלות ההולכה ליצוא.

נושא מרכזי אותו אמור חזקיהו לרכז בקבוצת דלק הוא כאמור הרגולציה והממשק של דלק מול הממשלה. בין תשובה לבין המדינה נוצרו בשנה האחרונה עימותים סביב נושאי המיסוי על הגז, ועדת ששינסקי ומחירי הגז הטבעי שמוכרת ים תטיס לחברת חשמל. כיום נחשבת מערכת היחסים בין קבוצת דלק לרגולטור בעייתית מאוד ובין הצדדים שורר אי אמון. חזקיהו, הנהנה מיוקרה, ונחשב לאדם מקובל בירושלים ובעל אינטגריטי, יצטרך ליישר את ההדורים.

חזקיהו, יליד 1951, בוגר הנדסת תעשייה וניהול, הוא בנקאי ותיק עם 28 שנות ניסיון, רובן בבנק הפועלים. בתחילת העשור הקודם הוביל כמנכ"ל בנק הספנות את מיזוג הבנק לתוך בנק הפועלים. בשנת 2004 מונה לתפקיד ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט ובשנים 2007-2010 היה המפקח על הבנקים. את תפקידו זה הוא מילא בצורה מוצלחת, וזכה על כך ללא מעט שבחים.