אמפל: חידוש אספקת הגז המצרי לישראל - תוך ימים

השותפה הישראלית בספקית הגז המצרית EMG הודיעה כי היום החלו בדיקות של המערכות להובלת הגז, וכי בימים הקרובים תחודש האספקה

חברת אמפל של יוסי מימן, המחזיקה ב-12.5% מספקית הגז המצרי EMG, מבטיחה כי חידוש מלא של אספקת הגז המצרי לישראל יתרחש תוך ימים ספורים. זאת, לאחר שפיגוע טרור בשלהי חודש אפריל הפסיק שוב את אספקת הגז ממצרים לישראל.

בדיווח לבורסה שהוציאה היום (ג') אמפל, היא מציינת כי כבר היום יחלו בדיקות של המערכות להובלת הגז, כך ש-EMG תוכל לחדש את האספקה ללקוחותיה - כולל חברת החשמל - בימים הקרובים לאחר שתסתיימנה הבדיקות.

אספקת הגז לישראל, ירדן, לבנון וסוריה הופסקה מספר פעמים מתחילת חודש פברואר, בשל פיגועי טרור במתקני הגז בחבל אל-עריש שבצפון סיני. בחודש שעבר מסרה אמפל כי עד סוף חודש מאי תחודש אספקת הגז, אולם הדבר לא קרה.

במצרים עוסקים רבות בסוגיית הגז המצרי ובעיקר בחשדות לשחיתות מצד הנשיא לשעבר חוסני מובארק ובניו בעת סגירת חוזי הגז. הטענה היא שהגז המצרי נמכר במחירים נמוכים ובאווירה השוררת היום ברחוב המצרי ישנה דרישה נחרצת להעלאת מחירי הגז בדיעבד.

השותפות בחברת EMG מתכוונות גם לפנות לבוררות בינלאומית נוכח הדרישה להעלות בדיעבד את מחירי הגז, כאשר יוסי מימן עצמו הבהיר בהודעה שפרסמה לאחרונה אמפל, כי השותפות "ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותן" כדי להבטיח את המשך אספקת הגז במחירים עליהם סוכם מראש.

"אנו ב-EMG מקווים שלא נצטרך להמשיך בצעדים החוקיים כנגד חברת הגז המצרית (GEO), אשר עשויים להגיע לסך של 8 מיליארד דולר, בבית המשפט לערעורים בוושינגטון ובבתי משפפט בינלאומיים אחרים, על מנת להגן על זכויותינו הקבועות בחוזה הגז. לא נסתפק בשום דבר מלבד חידוש אספקת הגז", מסר מימן בדיווח מה-31 במאי.