עיתון הממשל הסורי: אירועי יום הנכסה - "רק ההקדמה"

כך נכתב במאמר מערכת של העיתון "א-תישרין" ■ "ישראל לא צריכה להיות מופתעת אם 600 אלף פליטים סורים ינהרו לכפריהם והשדות החקלאיים שלהם, מהם גורשו על ידי הכיבוש"

על רקע החששות בישראל כי הגבול הצפוני יתלקח בעקבות האירועים האחרונים בימי ה"נכבה" וה"נכסה", צופים בסוריה כי תהלוכות המחאה והניסיון לפרוץ את גדר הגבול עם ישראל יימשכו.

"מה שהתרחש שלשום, וקודם לכן באמצע חודש מאי, לאורך הגבול של הגולן הכבוש הוא רק הקדמה לנהירתם של המונים ללא גבול, בדרך לשחרר (את האדמות)", כך נכתב היום (ג') בעיתון הסורי "א-תישרין" של הממשל בדמשק.

מאמר המערכת בעיתון עסק באירועים האחרונים בגדר הגבול דווקא, מבלי קמצוץ של התייחסות לאירועי הדמים בסוריה. "ישראל לא צריכה להיות מופתעת בשעה כש-600 אלף פליטים סורים ינהרו לכפריהם והשדות החקלאיים שלהם, מהם גורשו על ידי הכיבוש בגולן", נכתב במאמר המערכת. "כך גם לגבי הפליטים הפלסטינים בסוריה. הנהירה ההמונית הזאת תהיה תחת הכותרת 'השחרור והשיבה', ולישראל לא תהיה היכולת להשיב לה, יהיו אשר יהיו אמצעי ההרג, הטרור והדיכוי בהם היא תשתמש".

"זכותם הלגיטימית של המפגינים לשחרר את אדמתם"

אמש הוענקה תגובה סורית ראשונה לאירועי "יום הנכסה". גורם בכיר במשרד החוץ הסורי גינה בחריפות את מה שכונה בדמשק "התוקפנות המשוועת של ישראל נגד אזרחים סורים ופלסטינים לא חמושים, שהתכנסו בגולן הסורי הכבוש".

בסוכנות הידיעות הסורית הביעו תמיכה בניסיון לפרוץ את גדר הגבול, ואותו גורם צוטט: "המפגינים הדגישו את זכותם הלגיטימית והחוקית לשחרר את אדמתם ולשוב אליה. התוקפנות גרמה למותם של חללים רבים ולפציעתם של רבים - מה שמוכיח את הטרור הממלכתי שמבצעת ישראל והמגמה התוקפנית הישראלית נגד בני עמנו".