היסטוריה במצרים: האחים המוסלמים כבר לא מחוץ לחוק

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים אחרי 56 שנה תורשה המפלגה להתמודד בבחירות לפרלמנט בספטמבר ■ על פי ההערכות, תציב התנועה מועמדים במחוזות בחירה רבים במצרים

תנועת "האחים המוסלמים", שהוצאה מחוץ לחוק במצרים לפני 57 שנים, תורשה לשוב ולעסוק בפעילות פוליטית, כך הודיעה היום (ג') סוכנות הידיעות הרשמית במצרים. בכך נסללה הדרך של התנועה להתמודד בבחירות לפרלמנט בספטמבר, תחת "מפלגת החירות והצדק".

יש לציין כי מדובר בצעד הצהרתי בלבד. למרות שהוצעה מחוץ לחוק, כבר התמודדו אנשי התנועה בעבר בבחירות - כעצמאיים. בשנת 2005 זכו מועמדי התנועה בחמישית מהמושבים בפרלמנט. עם זאת, התנועה לא זוכה כיום לייצוג בפרלמנט, זאת לאחר שהחרימה את הבחירות האחרונות.

תנועת "האחים המוסלמים" נוסדה בשנת 1928 ונחשבת לאחת התנועות הגדולות והמסודרות ביותר בעולם המוסלמי. למרות הוצאתה מחוץ לחוק בשנת 1954, בתקופת שלטונו של גמאל עבד אל-נאצר, הוסיפו אנשי התנועה לפעול במישורים לא פוליטיים, כמו למשל בהקמת ארגוני רווחה, ובכך הפכו לפופולרים בקרב ההמונים.

על פי ההערכות, תציב התנועה מועמדים במחוזות בחירה רבים במצרים, אך לא בכולם. בעקבות הכרזתה של המפלגה כחוקית, יהיה עליה לקבל לחיקה גם נוצרים ונשים, ולא רק מוסלמים, כדי לעמוד בתנאי החוקה המצרית.