חוששים ממפולת? 3 סיבות שהזהב יזנק ל-1,800 ד' בקיץ

ג'ון אמברי: "לדעתי יכולות להיות שתי התפתחויות מנוגדות - או שכלכלת ארה"ב תתרסק או שהדולר יתרסק, הם לא יוכלו ללכת ביחד" ■ בכל מקרה, הזהב ירוויח

שוקי המניות ברחבי העולם מקרטעים בשבועות האחרונים על רקע מבול של נתוני מאקרו חלשים שפורסמו מסביב לעולם. כעת נשמעים יותר ויותר דיבורים בקרב הכלכלנים ומנהלי ההשקעות על גלישה למיתון נוסף, עם כל ההשלכות הכרוכות בכך.

ואולם, יש נכס אחד שמראה יציבות ראויה לציון. הזהב. למי שלא שם לב, מחיר הזהב התקבע מעל 1,500 דולר לאונקיה בשבועות האחרונים. יש לא מעט חששות כי סיומה של QE2 בסוף החודש יביא לתיקון משמעותי למטה בגזרת הסחורות, ביניהן גם הזהב והכסף כמובן, אבל בינתיים זה לא קורה.

אחד ממנהלי ההשקעות המוערכים בתחום, ג'ון אמברי (John Embry) מחברת Sprott Asset Management, מעריך שהזהב ימשיך להתחזק גם בחודשים הקרובים, למרות שבאופן מסורתי המתכת היקרה נחלשת בחודשי הקיץ. "אני לא אוהב לסמן מחירי יעד ותאריכים כי תמיד אתה יוצא לא טוב בסיטואציות כאלה, אבל אני לא אהיה ממש מופתע אם הזהב יטפס מעל 1,650 דולר הקיץ ואף יעפיל ל-1,800 דולר ב-3 החודשים הבאים", הוא אומר.

לדעתו, יש 3 סיבות מרכזיות שהזהב ימשיך לטפס:

1. בעבר הזהב היה מושפע מעונתיות - בעיקר עונת החתונות בהודו וסין אולם כעת הוא הפך לכלי השקעה לגיטימי. כיום הפחד משפיע מאוד על השווקים ולכן יש זרימה של כספים לעבר הזהב.

2. "לדעתי יכולות להיות שתי התפתחויות מנוגדות - או שכלכלת ארה"ב תתרסק או שהדולר יתרסק, הם לא יוכלו ללכת ביחד". בכל מקרה, הזהב ירוויח מכך.

3. הסיבה השלישית שתומכת בזהב מגיעה מאירופה. "יש המון בעיות באירופה ומהר מאוד מגיעים למסקנה שאף אחד מהמטבעות האירופאים הוא אטרקטיבי כיום וזו עוד סיבה חשובה לעליית הזהב".

לדעתו של אמברי, גם אחרי חודשי הקיץ המתכות היקרות ימשיכו להתחזק, אבל בדרך יהיו כמובן תיקונים חדים למטה. "בסופו של דבר יכוננו מערכת מוניטרית עולמית חדשה, לאחר שכל הבלאגן הזה יסתיים, ועד שנגיע לשם הזהב והכסף יהיו מקלט בטחון".