בכיר בפד: האבטלה בארה"ב תצנח ל-7%-7.5% בשנה הבאה

כך אמר נשיא הפד בפילדלפיה ■ "שיעור האינפלציה ירד ברגע שמחירי הנפט יתיצבו; הכלכלה תצמח ב-3%-3.5% בשנה הנוכחית וב-2012 בעוד שיעור האבטלה ייפול ל-8.5% עד דצמבר"

נשיא הפד בפילדלפיה צ'ארלס פלוסר אמר היום (ה') בכנס בלונדון כי שיעור האבטלה בארה"ב יצנח ב-2012 ל-7%-7.5% והזהיר מפני הלחצים האינפלציוניים בכלכלה הגדולה בעולם. "אני מאמין שיש לחצים רבים על האינפלציה בארה"ב", אמר פלוסר. "אנחנו חייבים להיות עם היד על הדופק לגבי שיעור האינפלציה כדי להבטיח את יעילותה של המדיניות המוניטרית".

פלוסר הוסיף כי הוא מאמין שהכלכלה תצמח בקצב מתון וששיעור האינפלציה ירד כל עוד מחיר הנפט יתיצב. "קובעי המדיניות צריכים לעשות את כל מה שהם יכולים לכדי לעמוד בציפיות ציבור שהאינפלציה תתייצב".

לדבריו של פלוסר, הכלכלה תצמח ב-3%-3.5% בשנה הנוכחית וב-2012 בעוד שיעור האבטלה ייפול ל-8.5% עד דצמבר וב-2012, כאמור, ירד ל-7%-7.5% לאחר הנתון המאכזב של מאי שהצביע על שיעור אבטלה של 9.1%.

"כל עלייה בקצב הצמיחה של הכלכלה בחודשים הקרובים יזרז את יציאת הפד מהשוק, אך אם הכלכלה תמשיך להראות חולשה, ייתכן שהדבר יידחה", הוסיף פלוסר לעיתונאים לאחר נאומו. "זה מטריד אותי שבטווח הארוך והבינוני תחזיות האינפלציה אינן יציבות".

נציין כי לפי מדד הפד המחירים ללא אוכל ודלק עלה באפריל ב-1% לעומת החודש המקביל ב-2010. בהכללת מוצרי המזון והדלק המדד עלה ב-2.2%.

דבריו של פלוסר נאמרו על רקע נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ביום ג'. בנאומו אמר ברננקי כי הוא צופה ששיעור האינפלציה יתמתן וששוק העבודה יתעורר ביוני. "אני מצפה שיותר אזרחים ימצאו עבודה בקצב מהיר במחצית השנייה של השנה", הוסיף ברננקי. "עד שלא נראה עלייה לאורך זמן ביצירת מקומות עבודה חדשים, לא נוכל להגיד כי הכלכלה השתקמה".

הדברים נאמרו בתקופה בה חווה כלכלת ארה"ב האטה ולקראת סיום תוכנית רכישות האג"ח (QE2) ב-30 ביוני, עם זאת, ברננקי לא רמז כי תוכנית ההקלה הכמותית תימשך מעבר למועד שנקבע.