ארה"ב: הגירעון המסחרי התכווץ בשל נפילת היבוא מיפן

הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם באפריל בשיעור חד של 6.7%, והסתכם ב-43.7 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-48 מיליארד דולר ■ מס' התביעות לדמי אבטלה עלה ל-427 אלף

שני נתונים מאקרו כלכליים פורסמו היום בארה"ב לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. הראשון היה המאזן המסחרי שהתכווץ באפריל הרבה יותר מהציפיות על רקע הצניחה בייבוא מיפן, והנתון השני כמדי שבוע הגיע משוק התעסוקה שם נרשמה עלייה קלה במספר התביעות הראשונית לדמי אבטלה. החוזים העתידיים בוול סטריט ממשיכים להיות חיוביים.

כאמור, משרד המסחר דיווח כי הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם באפריל בשיעור חד של 6.7%, והסתכם ב-43.7 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-48 מיליארד דולר. מדובר בגירעון המסחרי הנמוך ביותר שפורסם בארה"ב מאז חודש דצמבר האחרון והירידה מוסברת בעיקר בשל הנפילה ביבוא מיפן - בעיקר לתעשיית המכוניות, בירידה ביבוא הנפט ובגידול ביצוא על רקע חולשת הדולר. גם הנתונים לחודש מארס עודכנו כלפי מטה והצביעו על גירעון מסחרי בסך 46.8 מיליארד דולר לעומת דיווח קודם על 48.2 מיליארד דולר.

באפריל נרשם גידול שיא ביצוא מארה"ב תודות לפיחות בסך של 10% מאז השנה שעברה שחל בשערו של הדולר כנגד המטבעות המרכזיים, בעוד שהיבוא אליה רשם ירידה קלה באופן כללי, אך ירידת היבוא מיפן בסך של כ-3 מיליארד דולר היתה החדה ביותר שנרשמה מעולם והיבוא ממנה הסתכם ב-8.8 מיליארד דולר - הרמה הנמוכה ביותר מזה שנה. זאת, על רקע רעידת האדמה הקטלנית שארעה ביפן וגרמה להפסקת הייצוא ממנה.

עם זאת הגירעון המסחרי של ארה"ב מול סין המשיך לגדול והגיע ל-21.6 מיליארד דולר באפריל לעומת 19.3 מיליארד דולר בחודש אפריל בשנה שעברה.

הנתון השבועי המתייחס למספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב פורסם על ידי משרד העבודה האמריקני והצביע שוב על הקשיים בהם מצוי שוק התעסוקה בארה"ב. זאת כאשר דווח על עלייה של 1,000 תביעות בשבוע שהסתיים ב-4 ביוני ביחס לשבוע הקודם, אשר מספרם הסתכם ב-427 אלף, זאת לעומת צפי הכלכלנים כי מספר התביעות ירד ל-419 אלף.

מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ל-3.676 מיליון לעומת 3.747 מיליון.