איתות מדאיג מסין: האטה חריפה בקצב צמיחת הייצוא במאי

הייצוא מסין צמח ב-19.4% בלבד בחודש מאי, לעומת 30% באפריל ■ אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 21% בייצוא

האטה ניכרת בקצב צמיחת הייצוא מסין בחודש מאי מצביעה על כך שצמיחת הכלכלה העולמית נחלשת. לפי נתונים שפורסמו היום (ו') בסין, הייצוא צמח ב-19.4% בחודש מאי לעומת 29.9% באפריל. הייבוא לסין גדל ב-28.4% במאי לעומת 21.8% באפריל, מה שמראה שהצרכן הסיני מחזיק מעמד למרות צעדי הריסון המוניטרי של הממשלה, שנועדו לקרר את האינפלציה והצמיחה.

"הנתונים שפורסמו הם בגדול בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק והם מעידים על האטה בקצב הצמיחה של הייצוא לרמות סבירות", אמר לרשת CNBC צ'ן יאנג, אנליסט ב- Huatai United Securities בשנחאי. "אבל אם בוחנים מקרוב את נתוני הייצוא, רואים שהם משקפים את ההאטה בכלכלה הגלובלית וישנו עדיין חוסר ודאות גדול בכלכלה העולמית".

אנליסטים בשוק אכן ציפו להאטה בייצוא בעקבות פרסום נתונים כלכליים חלשים יחסית בארה"ב בשבועות האחרונים, ולאחר שבסין נרשמה ירידה במדד מנהלי הרכש זה חודשיים ברציפות. נתוני הייצוא היום מצטרפים לנתונים אחרים שמעידים על האטה כלכלית בסין, כגון תפוקת המפעלים שגדלה בחודש מאי בקצב האיטי ביותר זה 9 חודשים.

העודף המסחרי של סין הסתכם בחודש מאי ב-13.1 מיליארד דולר, עלייה לעומת 11.4 מיליארד דולר באפריל אך עדיין נמוף משמעותית מעודף של 19.5 מיליארד דולר שנרשם במאי 2010. לפי סקר של סוכנות הידיעות רויטרס, אנליסטים בשוק ציפו לפני פרסום הנתונים היום לעלייה של 21% בייצוא ו-22.5% בייבוא, מה שהיה משקף עודף מסחרי של 18.6 מיליארד דולר.