"המשקיעים אחוזי בהלה ובורחים מהמניות לחוף מבטחים"

תמונת מצב של השוק האמריקני לקראת סיומה של תוכנית ההקלה הכמותית (QE2) ■ "שוב קיץ חלש בוול סטריט" ■ כל קרנות ההון האמריקניות סבלו מפדיונות של 6.45 מיליארד דולר בשבוע האחרון

רגע לפני שתוכנית ההקלה הכמותית השנייה מסתיימת, המשקיעים האמריקניים מגיבים לחששות מפני האטה בצמיחה ומפנים את השקעתם לחוף המבטחים של האג"ח ומתרחקים מהמניות. על רקע הירידות במדדים המובילים בוול סטריט ונתוני המאקרו החלשים שנוטעים בקרב המשקיעים את החששות שמא לא מדובר בחולשה זמנית בלבד, המשקיעים מוכרים מניות.

על פי נתוני "ליפר", כל קרנות ההון האמריקניות סבלו מפדיונות של 6.45 מיליארד דולר בשבוע שהסתיים ב-8 ליוני בעוד שבשוק הקרנות הכספיות נרשמו תנועות בגובה של 14.3 מיליארד דולר, מה שמצביע גם כן על נטיית המשקיעים להעביר כספים לאפיקים בטוחים יותר.

נזכיר כי התשואה על האג"ח האמריקנית ל-10 שנים נפלו לרמת שפל שך 2.92% ביום חמישי, הנמוכה ביותר מאז דצמבר האחרון.

"זה נראה כמו דה ז'ה ווה, תמונה שחוזרת על מה שראינו שנה שעברה, המשקיעים אחוזי בהלה שמא הכיוון הוא לתחתית כפולה", אמר וויליאם דה ויג'ילדר, מנהל השקעות ב-BNP Paribas פרטנרס. "זה מעודד את שנאת הסיכון, המשמעות של סיום תוכנית ההקלה הכמותית השנייה היא הפניית כספים לכיוון האג"ח הממשלתיות, יהיו לכך השלכות שליליות של תשואות גבוהות והשפעה גם על השווקים המתעוררים", אמר.

מנהל ההשקעות ממליץ למשקיעים על פוזיציית איסוף במחצית השנייה של השנה וצופה כי מדד ה- S&P 500 יעלה ב-10%.

עד כה נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, לא סיפק רמז באשר לתוכנית הקלה כמותית שלישית או תוכנית תמריץ אחרת של הפד אך דבר אחד בטוח כי לא סביר שתהיה העלאת ריבית בקרוב. המשקיעים צופים העלאת ריבית ע"י הפד רק ב-2012 בעיקר על רקע הציפיות האינפלציוניות.

"שוב קיץ חלש בוול סטריט, זה יקח כמה שבועות אבל תיאבון הסיכון של המשקיעים יחזור. אם תחכה לחלק האחרון של השנה, ייתכן ואנשים יבינו כי הפחד לגבי האטה היה מוגזם ואז תבצע איסוף מניות עם תיאבון לסיכון", אמר וויליאם דה ויג'ילדר.