גם אפריקה תומכת בקריסטין לגארד לתפקיד יו"ר ה-IMF

מתחרה המוביל אחרי לגארד הוא נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו ■ שר האוצר של קונגו: "אני מאמין שהיא תהיה נדיבה כלפי מדינות אפריקה"

שרת האוצר של צרפת והמועמדת המובילה לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבאה (IMF), כריסטין לגארד, זכתה לתמיכה גם של קבוצת מדינות באפריקה ובכך התקרבה בצעד נוסף לתפקיד הנכסף - כך פורסם היום (שבת) ב"וושינגטון פוסט".

מתחרה המוביל אחרי לגארד הוא נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו, אוגוסטין קרסטנס, כך שתמיכה של מדינות נוספות עוזרת ללגארד לבסס את מעמדה כמועמדת המובילה.

בין המדינות שתומכות במינויה של לגארד נמצאת קונגו. "אנחנו מעודדים על ידי החזון שלך", אמר מטטה מפון, שר האוצר של קונגו. "אני מאמין שהיא תהיה נדיבה כלפי מדינות אפריקה".

לגארד זוכה עד כה לתמיכה מהכלכלות המובילות באירופה, המהוות כשליש מקולות הבחורים בדירקטוריון ה-IMF, כמו גם לתמיכה של ארה"ב וסין.

לאחרונה לגארד הרחיבה את הקמפיין שלה גם לטוויטר ולפייסבוק. העוקבים אחר לגארד בטוויטר וחבריה בפייסבוק שלחו שאלות ונענו. לגארד כתבה מעל ל-70 ציוצים מעל החלה את הקמפיין שלה במדינות המתפתחות, במטרה לשכנע אותם לתמוך במועמדותה לתפקיד הנכסף.

"הודו מוכנה לשקול את התמיכה בי", צייצה לגארד לאחרונה, חרף העובדה כי ממשלת הודו לא יצאה בכל הודעה רשמית בנושא, לאחר שלגארד נפגשה עם נציגי הממשלה במדינה, בניו-דלהי.