העליון: הפועלים יחויב בתשלום ערבויות על פרויקט חפציבה באלעד

בית המשפט העליון דחה ערעורים על החלטות שניתנו לטובת בנק מזרחי-טפחות בעניין האחים אלישיוב, בעקבות קריסת חברת הבנייה חפציבה

בית המשפט העליון דחה לפני ימים אחדים ערעורים על החלטות שניתנו לטובת בנק מזרחי-טפחות בעניין האחים אלישיוב, בעקבות קריסת חברת הבנייה חפציבה.

בית המשפט העליון אישר את הפסיקות שניתנו במחוזי בירושלים ביוני ובדצמבר 2009, בעניינו של פרויקט אלעד 90, שהורו לבנק הפועלים, המשמש כבנק המלווה בפרויקט אלעד 90, להנפיק ערבויות חוק מכר עד לסכום של 10 מיליון שקל ולממשן לזכות מזרחי-טפחות שהעמיד 16 הלוואות לאחים אלשיוב, בהתאם ליתרת החוב באותן הלוואות.

לאחר שהאחים אלישיוב קיבלו את ההלוואות ממזרחי-טפחות, בוטלו הסכמי המכר הרלוונטיים לדירות שבגינן הועמדו ההלוואות.

בית המשפט העליון קבע בפסק הדין כי אין בביטול הסכמי המכר כדי לאיין את ערבויות חוק המכר, וכי על הבנק המלווה להיות ער לכך שלחשבון הליווי הופקדו בכפל כספים בגין מכירת אותן הדירות - גם כספי ההלוואות של מזרחי-טפחות וגם כספים שרוכשים מאוחרים שרכשו את אותן הדירות העבירו לחשבון הליווי.

נקבע כי הותרת כספים כפולים בחשבון הליווי מביאה בהכרח לעשיית עושר ולא במשפט.

את בנק מזרחי-טפחות ייצגו עורכי הדין פיני יניב וורד בלוך-שכטמן ממשרד קנטור אלחנני טל ושות'. את בנק הפועלים ייצגו עורכי הדין ניצה פוזנר ויניב דיין ממשרד חיים צדוק ושות'. (ע"א 911/10).