הסוף להונאות ולגניבות? כספומט ניסיוני ישמש כגלאי אמת

כספומט ניסיוני חדש ברוסיה, שנמצא כרגע בשלבי מבחן, יסרוק את הדרכון, יאגור טביעת אצבעות ויסרוק ב-3 ממדים את תווי הפנים של האדם העומד מולו - כתנאי למשיכת כסף

כולנו מכירים ושומעים לא פעם על הונאות כרטיסי אשראי בעיקר בכספומטים. הבנק הגדול ביותר ברוסיה מוציא לפועל ניסוי חדשני שיכלול גלאי אמת בתוך הכספומט.

על פי ניסוי ופיתוח חדש של "סברבנק", הבנק הגדול ביותר ברוסיה, נראה שזיהוי ביומטרי הוא רק תחילת הדרך. הכספומט החדש, שנמצא כרגע בשלבי מבחן, יסרוק את הדרכון, יאגור טביעת אצבעות ויסרוק ב-3 ממדים את תווי הפנים של האדם העומד מולו.

אם זה לא מספיק, הרי שבכספומט החדש מוטמעת תוכנה ייחודית לשאילת שאלות בדומה לגלאי אמת. לדוגמה, הכספומט ישאל את האדם המבקש למשוך כספים או לקבל כרטיס אשראי מהבנק האם יש לו מקום עבודה או הכנסה קבועה האם הוא נמצא בחובות או שיש לו הלוואות בסכומים גבוהים במיוחד ועוד. התוכנה פותחה במיוחד עבור שירותי אבטחה פדרליים ברוסיה, שירות הביטחון והמודיעין הסודי ברוסיה וגם הק.ג.ב.

התוכנה מיועדת למדוד את רמת הביטחון והלחץ שבקולו של המשיב לשאלות, ובהצלבה עם כל שאר הפרטים המזהים היא מגיעה להחלטה האם המידע אמין או לא - ורק אחרי הוידוא ניתן למשוך כסף.