אינטל לממשלה: תנו 600 מ' ד' - ונעסיק עוד 1,300 עובדים

ענקית השבבים מתכננת השקעה של 4.8 מיליארד דולר בשדרוג המפעל שלה בקרית גת, במסגרתו היא תעסיק עוד 1,300 עובדים במפעל

עדיין לא נרגענו מהמענק האחרון שקיבלה חברת אינטל להרחבת המפעל של החברה בקרית גת, והנה כבר ברקע מתבשל המאבק הציבורי על המענק הבא. "אינטל הגישה בקשה למרכז השקעות לאישור תוכנית השקעה הכוללת הרחבה ושדרוג טכנולוגי של פאב 28 בקריית-גת בסך 4.8 מיליארד דולר", כך נכתב היום בהודעה לעיתונות של דוברות משרד התמ"ת. בתמורה לאישור המענק, התחייבה חברת השבבים להוסיף עוד כ-1,300 עובדים חדשים וכך שהמפעל המורחב יעסיק כ-4,400 עובדים. זמן התחלת הפעילות לאחר השדרוג אמור להיות בשנת 2014.

המענק, לא להתבלבל, מיועד כבר לדור הבא. לייצור מעגלים אלקטרוניים שמוטבעים בתוך פרוסות הסיליקון שיוצרות שבבים בסדר גודל של 15 ננומטר (ננומטר שווה למיליארדרית המטר). זאת לעומת טכנולוגיה של 22 ננומטר, שעבורה מבוצעים במפעל בקרית גת שדרוגים בימים אלו. בסוף השנה אמור המפעל להתחיל ולייצר בטכנולוגיה החדשה.

רק בינואר השנה, אישר התמ"ת לאינטל מענק של כ-230 מיליון דולר לצורך השדרוג האחרון. המענק היה לאחר דין ציבורי לוהט, במסגרתו נשמעו גם איומים מצידה של אינטל כי במידה ולא תקבל את המענק תמצא מקום אחר למפעל שיענה לדרישות. אינטל דורשת בדרך כלל מענק בסדר גודל של 12%-15% מההשקעה, כך שסביר שהסכום שהיא תבקש ינוע בין 500-700 מיליון דולר.

שר התמ"ת שלום שמחון מינה את מנכ"ל משרדו שרון קדמי לעמוד בראש צוות משותף עם משרד האוצר, שיבחן את הבקשה של אינטל. שמחון אמר כי הוא רואה בהגשת הבקשה הבעת אמון של אינטל העולמית בפעילותה בישראל ומקווה כי מדובר באיתות שיביא להרחבת הפעילות וההשקעות בפרפריה.