נקסטקום אנרג'י תקים מערכות סולאריות עבור עיריית רשל"צ

בהיקף של כ-7 מיליון שקל ■ זכייתה של נקסטקום הינה חלק מפרויקט של עיריית ראשון לציון להקמת כ-30 מערכות סולאריות בגודל של עד 50 קילו וואט למערכת

חברת נקסטקום אנרג'י מקבוצת נקסטקום , המתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, זכתה במכרז של עיריית ראשון לציון לתכנון והקמת מערכות סולאריות בגודל של עד 50 קילו וואט בהיקף כולל של 7 מיליון שקל. זכייה זו מצטרפת לזכייה קודמת של קבוצת נקסטקום במכרז דומה של עיריית נתניה.

זכייתה של נקסטקום הינה חלק מפרויקט של עיריית ראשון לציון להקמת כ-30 מערכות סולאריות בגודל של עד 50 קילו וואט למערכת ובבעלות מלאה של העירייה. המערכות יוצבו על גגות בתי ספר ומבני ציבור בעיר. כיום, מרבית הרשויות המקומיות בישראל מקימות מערכות סולאריות בשטחן בשיטת BOT, קרי תוך השכרת הגגות לטובת יזמים האחראים על הקמת המערכות ותחזוקתן.

על פי ההסכם, נקסטקום אנרג'י תתכנן ותקים את המערכות הסולאריות בשיטת פתרון מלא (Turnkey), שתכלול תכנון, אספקת הציוד, הקמה ותחזוקת המערכות לתקופה של 10 שנים באתרים שונים בעיר ובאתרים נוספים, אם תידרש לכך. ביצוע עבודות התכנון הנדרשות להקמת המערכות יחלו בחודש יוני 2011, וסיום הקמתן של המערכות צפויה במהלך חודש אוגוסט השנה.

הקולטים הסולאריים שבהם יעשה שימוש בפרויקט זה הינם מתוצרת שארפ היפאנית, וזאת במסגרת הסכם שיתוף הפעולה ההדוק הקיים בין נקסטקום אנרג'י לבין קבוצת ראלקו אנרגיה. חברת שארפ המיוצגת על ידי ראלקו אנרגיה הינה אחת מהחברות הגדולות והמובילות בעולם ליצור פאנלים סולאריים. לחברת שארפ ניסיון של 50 שנה באנרגיה סולארית, ונחשבת ליצרן המוביל והגדול בעולם מבחינה טכנולוגית, כשחמישית מכל התאים הסולאריים בעולם מיוצרים בשארפ.

נקסטקום אנרג'י פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת כקבלן עצמאי EPC (Engineering Procurement and Construction) להקמת מערכות לאנרגיה סולארית בישראל. עד היום הקימה נקסטקום עשרות מערכות בישראל והיא נמצאת בתהליך הקמה של מערכות נוספות לחברות גדולות ומובילות במשק.

שלומי אשכנזי, מנכ"ל נקסטקום, מציין כי "זהו המכרז השני של עירייה בישראל להקמת מערכות בבעלות מלאה של העירייה, וזו גם זכייה שנייה שלנו במכרז שכזה. במהלך 2010, ביססה נקסטקום אנרג'י את מעמדה כ-EPC מוביל בישראל למערכות סולאריות קטנות ובינוניות וכיום אנו מעורבים בהקמת עשרות מערכות סולאריות ברחבי ישראל - מאצבע הגליל בצפון ועד אילת בדרום".

"שיתוף הפעולה שלנו עם ראלקו חיזק מאוד את מעמדה התחרותי והעסקי של החברה הבת נקסטקום אנרג'י ובא לידי ביטוי גם בזכייה חשובה זו. היכולות הגבוהות של נקסטקום בתחומי הניהול, הטכנולוגיה וההנדסה וכן הניסיון והידע שצברה הקבוצה בניהול וביצוע פרויקטים בתחום התקשורת, מעניקים לנקסטקום יתרון גדול בפעילותה בתחום הצומח של האנרגיה המתחדשת".