אוריין מתרחבת דרך M&A: רוכשת חלק מפעילות ססובר תמורת 12.8 מיליון שקל

החברה שבבעלות גדי ססובר מחזיקה בסוכנות מכס ומתמחה בשילוח של מספוא * ססובר סיימה את 2010 עם הכנסות של 18.6 מיליון שקל

לפני קצת פחות מחודש, כשהקדשנו את המדור "חברה על הכוונת" לחברת השילוח הבינלאומי אוריין (Orian), ציינו כי הקונסולידציה בענף השילוח המקומי תשמש כמנוף לצמיחה עבור החברה, וכי לאוריין יש היכולת לנצל את משאביה הפיננסיים כדי לרכוש פעילויות של חברות אחרות. חודש עבר, ודברינו הפכו למעשה.

אוריין, שבשליטת איש העסקים חן למדן, רכשה חלק מפעילות החברה הפרטית י. ססובר שבשליטת גדי ססובר. ססובר, שהוקמה לפני 55 שנה, עוסקת בסוכנות מכס ובשילוח, וזה כולל מתן שירותי סוכן מכס בייבוא וייצוא, שילוח מטענים בים, באוויר וביבשה, והעמדת שירותים נלווים ללקוחות דוגמת שחרור מטענים מרשות המכס, ביטוח מטענים ומתן אשראי. פעילות זו היא שתירכש על ידי אוריין, כאשר ססובר תיוותר עם פעילותה כסוכן אוניות.

לפי הידוע, ססובר מצאה חן בעיני אוריין כי היא מתמחה בשילוח של גרעיני תבואה, מספוא וכדומה - סוג של סחורות שבו לאוריין אין פעילות, והיא נחשבת לאחת החברות הטובות בתחומה בענף.

תמורת פעילות זו, שלדברי אוריין תרחיב את פעילותה הקיימת בתחום סוכן המכס והשילוח, תשלם אוריין 12.8 מיליון שקל - מחצית במועד השלמת ההסכם ומחצית בשישה תשלומים דו חודשיים שווים, החל ממועד השלמת ההסכם.

הפעילות הנרכשת, כפי שעולה מהודעת אוריין, רשמה אשתקד צמיחה נאה בשורה העליונה, עם הכנסות בסך 18.6 מיליון שקל - גידול שנתי של 6.9%, והרווח הנקי לפני מס עמד על 1.1 מיליון שקל לעומת מיליון שקל ב-2009.

במסגרת הרכישה, נחתם בין אוריין לגדי ססובר, שמכהן כמנכ"ל ססובר, הסכם אי תחרות, מתן שירותי ייעוץ ומכר-מוניטין של ססובר, במסגרתו מתחייב האחרון שלא לעסוק בתחומי הפעילות הנרכשת על ידי אוריין, וכן לא להתחרות בחברה באופן ישיר או עקיף.

בתמורה להתחייבותו של ססובר לאי-תחרות, קובע ההסכם, הוא יקבל 3.2 מיליון שקל - מחציתם ישולמו לו במועד השלמת ההסכם ומחציתם בשישה תשלומים דו חודשיים שווים החל ממועד השלמת ההסכם.

בנוסף, הוא יקבל דמי ייעוץ חודשיים בסך 30 אלף שקל, וזה אומר דמי ייעוץ דו שנתיים של 720 אלף שקל. בסך הכול יקבל ססובר כמעט 4 מיליון שקל.

אוריין תממן את הרכישה לעיל על ידי מימון בנקאי וממקורותיה העצמיים, ולפי הערכות רכישה זו לא תהיה האחרונה. החברה נסחרת כרגע לפי שווי של 267 מיליון שקל - עלייה מינורית של 1.4% מתחילת השנה.