נפסלה מועמדות פישר לתפקיד יו"ר ה-IMF - מפאת גילו

פישר: "אני סבור כי מגבלת הגיל, אשר נקבעה בתקנון הקרן על 65, אינה רלוונטית כיום. אני לא מצטער שהתמודדתי. אמשיך למלא בגאווה את תפקיד נגיד בנק ישראל"

נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, צפוי להישאר בישראל, לפחות בתקופה הקרובה. זאת, לאחר שמועמדותו של פישר לראשות קרן המטבע הבינלאומית נפסלה הלילה (ד') בשל גילו.

מבנק ישראל נמסר פישר קיבל ביום שני בלילה הודעה שדירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית החליט שלא לכלול אותו בין המועמדים לראשות קרן המטבע, בשל גילו. תקנון הקרן קובע, שגיל המנכ"ל לא יהיה גבוה מ-65 ביום כניסתו לתפקיד, ואילו פרופ' פישר הוא בן 67. הדירקטוריון דן בנושא והחליט שלא לפעול לשינוי התקנון.

בעת שהצטרף למרוץ, ביום ששי האחרון, אמר הנגיד כי הוא סבור שהאתגרים עימן מתמודדת הכלכלה הגלובאלית בעידן שאחרי המשבר והמשימות שנגזרות מכך עבור קרן המטבע, הופכים אותו למועמד טבעי לתפקיד. זאת, בשל הניסיון הייחודי שצבר כנגיד בנק ישראל באחת התקופות המאתגרות של המשק הישראלי, וכן לאחר ששימש במשך שבע שנים בתפקיד השני בחשיבותו בקרן המטבע הבינלאומית, במהלכן צבר ניסיון מעשי והבנה מעמיקה בכלכלה העולמית, כולל בניהול משברים כלכליים. פישר היה סבור, כי עניין הגיל הוא טכני, והינו פרט זניח לעומת הצורך בבחירת המועמד המתאים ביותר להובלת הקרן בעת הנוכחית.

כעת נותרו במירוץ לראשות ה-IMF כריסטין לגארד, שרת האוצר של צרפת, ואוגוסטין קרסטנס ממקסיקו.

פישר אמר כי "אני סבור שמגבלת הגיל, אשר נקבעה בעבר בתקנון הקרן על 65, אינה רלוונטית כיום, וקיוויתי שדירקטוריון הקרן ידון בנושא וישנה את התקנון, לא רק לטובת המועמדות שלי לראשות הקרן, אלא גם לטובת המועמדים שיבואו בעתיד".

הוא הוסיף: "למרות ההחלטה, אני לא מצטער שהתמודדתי. אני כן מצטער שלא ניתנה לי ההזדמנות להציג בפני דירקטוריון הקרן את ניסיוני ואת הכישורים שלי".

פישר סיכם: "אמשיך למלא בשמחה ובגאווה את תפקיד נגיד בנק ישראל, להגשים את המשימות שהצבתי לעצמי ולתרום לכלכלת ישראל. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולשר האוצר על תמיכתם הבלתי מסויגת בי בעת שהצטרפתי למרוץ, ועל כך שהביעו תקווה שאמשיך לשמש כנגיד".