בעלי הדירות במרינה מתעלמים מביהמ"ש; "נשלח פקחים"

בעלי הנכסים במתחם חוייבו על-ידי בית המשפט להשכיר את הדירות ונאסר עליהם להתגורר בהן יותר מ-3 חודשים בשנה ■ העירייה: "נוודא שהים חוזר לרשות הציבור"

בתקופה הקרובה יישלחו מפקחים מטעם עיריית הרצליה אל בעלי דירות הנופש במרינה בהרצליה, על מנת לבדוק שהם אינם מתגוררים בדירותיהם. זהו השלב המעשי באכיפה של פסקי הדין של בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון, שדורשות העמדתן של הדירות במרינה לשימוש מלונאי לציבור הרחב במרבית ימות השנה. עיריית הרצליה תבצע את הצעד הזה כדי לממש את הוראות בית המשפט.

מתברר שעד כה אף אחד מ-500 בעלי הדירות במרינה לא הציג הסכם התקשרות עם חברה מלונאית לאישור משרד התיירות, כפי שהתבקשו במתווה שקבעה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה, עם תאריך יעד שנקבע ל-31 בדצמבר 2010.

אף אחד לא ביצע את פסק הדין

בינואר 2010 שלחה העירייה מכתב לרוכשי הדירות במרינה, בדרישה שיתקשרו עם חברת ניהול מלונאית עד אפריל 2011, כדי להשכיר את היחידות כדירות נופש.

פסקי הדין אסרו על השימוש בדירות שבמרינה למגורים, וקבעו שיש להעמידן לשימוש הציבור הרחב לצורכי נופש לתקופה של לפחות חצי שנה ויום במצטבר מדי שנה.

פסקי דין אלה התקבלו על רקע המאבק הציבורי להגן על זכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים כנכס לאומי וציבורי, ועל רקע המאבק נגד אלה ש"מנסים לנגוס בזכותו של הציבור" ליהנות מזכות זו.

המתווה שאימצה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה, למעשה מחייב השכרה מלונאית של הדירות במשך תשעה חודשים בשנה לפחות. בעלי הדירות רשאים לשהות ביחידותיהם לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים במצטבר מדי שנה.

במכתב ששלחה עיריית הרצליה לפני כמה ימים ל-500 רוכשי דירות הנופש במרינה, הם מתבקשים לתאם ביקור מטעם מפקח הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שיבדוק את השימוש שנעשה בדירת הנופש. במכתב ציינה העירייה, כי במקרים שבהם לא יתואם ביקור בתוך 14 יום, תפנה העירייה להליכים כדי לקבל צווים מתאימים מהערכאות השיפוטיות המוסמכות.

בהליכים המשפטיים לאכיפת הוראות פסקי הדין בנושא דירות הנופש במרינה מייצג את העירייה עו"ד ליאור כץ ממשרד עוה"ד רענן הר-זהב ושות'.

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, מסרה כי "במדינת ישראל יש דין ויש דיין ושיטת ה'ישראבלוף' לא עובדת. בהתאם להבטחתנו, אנחנו מוודאים שהים חוזר לרשות הציבור".