ברננקי מזהיר: "אל תשחקו משחק פוליטי עם תקרת החוב"

יור הפד בנאום בוושינגטון: "אסור לעשות דבר אשר יערער את האמון של המשקיעים ביכולתה ובמוכנותה של ממשלת ארה"ב לשלם את חובותיה"

"אל תשחקו משחק פוליטי עם תקרת החוב" אמר הערב (ג') יו"ר הפדרל ריזרב, ברננקי והוסיף כי "הגבלת תקרת החוב היא 'הכלי הלא נכון' וכי אין לעשות בו שימוש על מנת להפחית את הגירעון הפדרלי בארה"ב. אם לא תועלה תקרת החוב מרמה של 14.3 טריליון דולר - השווקים יפגעו", בכך מצטרף ברננקי לקריאתו של הנשיא אובמה מוקדם יותר היום לקונגרס לתמוך בהעלאת תקרת החוב. ברננקי ציין כי "להמשיך בסטטוס-קוו הקיים - זו אינה אופציה".

"אסור לעשות דבר אשר יערער את האמון של המשקיעים ביכולתה ומוכנותה של ממשלת ארה"ב לשלם את חובותיה - לארוע כזה יכולות להיות השלכות הרסניות" אמר ברננקי בנאום בפני הוועדה הממונה על כך שלארה"ב יהיה תקציב פדרלי אחראי. לדבריו אם הכוחות הפוליטיים השונים בארה"ב לא יגיעו במהרה להסכמות ביחס להעלאת תיקרת החוב, ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המירבי שלה, AAA, בעוד שמעמדו הייחודי של הדולר כמטבע הרזרבות העולמי עלול להיפגע".

"אפילו עיכוב קצר בתשלומי הריבית או הקרן על החוב הממשלתי עלול להוביל להפרעה משמעותית בשווקים הפיננסיים ובמערכות התשלומים. עיכוב בהעלאת תקרת החוב עלולה לגרום לנזק לתפקיד המיוחד שיש לדולר ולאגרות החוב של ממשלת ארה"ב בשווקים הגלובליים בטווח הארוך".

ברננקי האיץ בבית הלבן ובקונגרס לפתח במהירות ולהפעיל תוכנית לקיצוץ הגירעון. "ללא עסקה שכזו, ארה"ב מתקרבת לנקודה בה הגירעון יכול להוביל למשבר פיננסי פתאומי" אמר ברננקי.